צוותים רפואיים מחו: "זועקים לאפס סובלנות לאלימות"

עשרות עובדים במרכזים הרפואיים של הדסה קיימו עצרת מחאה, על רקע תקיפת אחות בבית חולים גריאטרי בבאר יעקב. פרופ' יורם וייס: "מקווה שזו הפעם האחרונה שבה אנו צריכים להיפגש באירוע שכזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 16:50 כא בתמוז התשעח

צוותים רפואיים מחו: "זועקים לאפס סובלנות לאלימות"
עצרת המחאה בהדסה עין כרם, צילום: דוברות הדסה

על רקע תקיפת אחות בבית חולים גריאטרי בבאר יעקב, התאספו הבוקר (ד') עשרות אחיות, אחים, עובדי המרכז הרפואי והנהלת הדסה, לעצרות מחאה בעין כרם ובהר הצופים. צוותי הרופאים עמדו חצי דקת דומיה כאות מחאה בהמשך לאירוע האלים בבאר יעקב.

מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יורם וייס, פתח את האירוע באומרו כי "שוב, לצערי, אנו נאלצים לפתוח בוקר בעצרת מחאה ולהתמודד עם העובדה שאנשי צוות רפואי או סיעודי נפגעים במהלך העבודה שלהם.

"אנחנו כולנו, אחיות, עובדים ורופאים  - שכולם מיוצגים פה, נשבענו שבועה לטפל בכל אדם באשר הוא. אבל כאשר אותו אדם פוגע בנו, אז אנחנו צריכים לדרוש מהמדינה שהיא תעשה הכל על מנת להגן עלינו, ויתרה מכך לבקש מכל אזרח או כל משפחה להבין שכאשר קרוב שלה נוהג באלימות כלפינו, הרי שנחצה קו אדום. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שבה אנו צריכים להיפגש באירוע שכזה".

לבקשתו של וייס עמדו המפגינים שקטים ודוממים ל-30 שניות, כאות מחאה משותפת.

תמונה שעלתה את בפייסבוק של הדסה ובערוץ הטלגרם תחת הכיתוב "מצילים את החיים שלכם אל תקחו את שלנו"

תמונה שעלתה את בפייסבוק של הדסה ובערוץ הטלגרם תחת הכיתוב "מצילים את החיים שלכם אל תקחו את שלנו"צילום: דף הפייסבוק של הדסה

ד"ר רלי אלון, סמנכ"ל הסיעוד בבתי החולים של הדסה, אמרה בעצרת: "זהו בוקר עצוב נוסף, בו אנו זועקים לאפס סובלנות לאלימות. לא ייתכן שצוותים המגיעים לעבודה יחושו כמו בשדה קרב. הוכשרנו לטפל במטופלים, זו הסיבה שאנו מגיעים לכאן, למענם, לובשים את מדי בית החולים.

"לא ייתכן שאחות – טובה קררו ז"ל - נרצחת על ידי מטופל, ואחות אחרת נדקרת על ידי מטופל שלוקח את החוק לידיים כי לדעתו לא קיבל טיפול מיטבי.

"לפני מספר חודשים הוקמה וועדה בראשותו של פרופ' מור יוסף, מי שניהל בעבר את בית החולים. הוועדה המליצה על מספר צעדים וביניהם הגברת האכיפה, לייצר חוק שבא להגן עלינו. האם צריך להגן עלינו כשבאים לעבודה? החברה בישראל אלימה, ו-3000 מקרי אלימות בשנה ברחבי ישראל מוכיחים זאת. אני פונה מכאן לכנסת, תכבדו את הצעדים עליהן הומלץ. אני מחויבת לצוות העובדים של בית החולים ואני אעשה הכל למען העצמתם והגנה על ביטחונם".

ח"כ מירב מיכאלי שרהשתתפה בעצרת בעין כרם, ובעצמה בת לאחות סיעודית, פנתה אל הקהל ואמרה: "אני יודעת שאתם, אתן, לא סתם עובדים. זהו הייעוד שלכם. זו השליחות שלכם. בחרתם במקצוע בו מטפלים באנשים במצוקה ומצילים את חייהם על בסיס יומיומי, ואז מוצאים את עצמיכם כשהחיים שלכם מופקרים. זה דבר בלתי נסבל. זה לא יכול להיות.

"הבעיה הכי גדולה היא מחסור בכוח אדם במערכת הבריאות שלנו, אין מספיק צוותים לטפל בציבור הרב הזקוק לטיפול. אתן, אתם, מחזיקים את הקו הראשון של הבריאות בישראל והראשונות ראשונים לשלם את המחיר.

"הממשלה חייבת להבין שהדיבורים הגדולים על בטחון, אין להם שום משמעות אם לא ניתן להעניק בטחון לצוותים בבתי החולים. מערכת הבריאות היא אחד המשאבים הכי מדהימים של מדינת ישראל. אנחנו מחויבות ומחויבים לשמור עליה ואני קוראת לממשלה להתעשת ולעשות זאת לאלתר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן