התפרצות הקורונה: תלמיד ב'הרטמן' נדבק

אחרי ההתפרצות הגדולה בתיכון הגימנסיה בירושלים, התברר כי תלמיד מהתיכון הדתי 'הרטמן' נדבק אף הוא, לאחר שבא במגע עם תלמידים מהגימנסיה. מספר בתי ספר בירושלים הפסיקו את הלימודים בשל הקורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/05/20 08:11 ח בסיון התשפ

התפרצות הקורונה: תלמיד ב'הרטמן' נדבק
הכניסה הסגורה לגימנסיה העברית בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התפרצות הקורונה בירושלים ממשיכה לעורר דאגה. לאחר שמשרד החינוך הודיע כי מתוך 137 תלמידים ומורים שנדבקו בסך הכל בנגיף, 103 הם תלמידים ומורים בתיכון הגימנסיה העברית בשכונת רחביה בירושלים, דווח אמש (מוצ"ש) כי תלמיד חטיבת הביניים בתיכון הדתי 'הרטמן' בעיר נדבק אף הוא, לאחר שבא במגע עם תלמידים מהגימנסיה במסגרת משחק כדורסל.

כזכור, במהלך החג כינס מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן-טוב, מסיבת עיתונאים חריגה, בשל הזינוק במספר הנדבקים בקורונה במהלך החג. בר סימן-טוב טען בהצהרה כי "אנו רואים בימים האחרונים עלייה משמעותית בתחלואה. היא מובהקת ומשמעותית, לאורך זמן ומפושטת בחלקי הארץ השונים". עם זאת, כאמור, רוב הנדבקים ביומיים האחרונים הם תלמידי ומורי התיכון בירושלים. ביום שישי, חג השבועות, למעלה ממחצית הנדבקים היו מהגימנסיה.

לאור זאת ספג בר סימן-טוב ביקורת על דבריו, ועל מסיבת העיתונאים החפוזה שכונסה תוך כדי החג. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין, אמר ל-ynet כי במשרד הבריאות לא הפיקו את הלקחים מהגל הראשון של הקורונה: "מסיבת העיתונאים הייתה תמוהה ביותר", אמר לוין, "מה בער לכנס מסיבת עיתונאים ביום שישי בערב באמצע החג? אני באמת שואל. אם ידעו שעיקר הנדבקים זה מהגימנסיה, אז למה לא אמרו את זה? ואם לא ידעו, אז איך ייתכן שלא ידעו דבר כל כך פשוט. זה דבר מדאיג ביותר".

ראש הממשלה בהצהרה: אם לא נשמור על ההנחיות נחזור להגבלות על המשק

לדבריו, "במקום לעשות מסיבות עיתונאים - שילכו למסיבות שהתקיימו בעיר. אני לא רואה שהפיקו את הלקחים. צריך להפיק את הלקחים ולדבר עם הציבור בגובה העיניים. חשוב יותר לתחקר מה קרה בגל הראשון כדי להפיק ממנו לקחים. איפה תהליך הלמידה? אם אנחנו לא לומדים אז לא נעשה טוב יותר. בין היתר, יש לדבר עם הציבור בצורה ישרה וישירה ובלי הפחדות".

בבתי ספר נוספים בירושלים לא יתקיימו לימודים היום, לאחר שוועד ההורים החליט להשבית את הלימודים בתיכונים בויאר, ליד"ה והניסויי. כמו כן לא יתקיימו לימודים בבית הספר היסודי פולה בן גוריון בעיר, בשל חשש כי חלק מהתלמידים נדבקו מאחים או אחיות הלומדים בגימנסיה, שכמובן גם הוא יישאר סגור. בשמונה בתי ספר נוספים בעיר הודיעו כי לא יתקיימו לימודים היום: תל״י בית חינוך, עופרים, אילן רמון, אורט מינקוף, טדי קולק, רנה קאסן, מקיף גילה והשלום.

במהלך סוף השבוע נרשמו תורים ארוכים של מכוניו בכניסה למתחם ה'היבדק וסע' בחניון טדי בירושלים. אמש נרשמה ירידה משמעותית במספר הנדבקים החדשים בקורונה. אחרי שביום שישי עבר המספר את מאה החולים, לראשונה מזה כחודשיים, בשבת ירד המספר ועמד על 14 בלבד. עם זאת, נרשמה גם ירידה תלולה בהיקף הבדיקות.