ישראלים יוכלו לטוס ליוון - בלי צורך בבידוד

תיירים מישראל יוכלו להיכנס ליוון ללא צורך בבידוד החל מה-15 ביוני. נכון לעכשיו, לא הוסרו המגבלות על כניסת תיירים מיוון לישראל. ניתן יהיה לנחות ביוון דרך נמלי התעופה באתונה ובסלוניקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 07:48 ח בסיון התשפ

ישראלים יוכלו לטוס ליוון - בלי צורך בבידוד
חופים ביוון, צילום: חן לאופולד, פלאש 90

בשורה לתיירים. החל מה-15 ביוני, בעוד שבועיים, תיירים מישראל, יחד עם עוד 28 מדינות נוספות, יוכלו לנחות ולשהות ביוון ללא צורך בבידוד של שבועיים, כפי שנהוג כיום לגבי אזרחים זרים ברוב מדינות העולם, בשל התפרצות הקורונה.

בהודעת משרד התיירות היווני בסוף השבוע נאמר כי נמלי התעופה שייפתחו, נכון לעכשיו, הם בבירת יוון אתונה ובעיר סלוניקי, ומתחילת חודש יולי ייפתחו נמלי תעופה נוספים לכניסת תיירים. בנוסף, נאמר כי הרשויות המקומיות יבצעו בדיקות אקראיות לגילוי קורונה בקרב התיירים שינחתו במדינה.

שר התיירות היווני, הארי תאוקריס, אמר כי "המטרה היא לקבל כל תייר שהתגבר על הפחדים מפני הקורונה, ויכול לבקר בארצנו". יוון נחשבת לאחת המדינות עם ההתמודדות המוצלחת ביותר בעולם מפני קורונה, ונרשמו בה נכון לסוף השבוע 2,915 נדבקים בלבד בסך הכל, כשמתוכם החלימו 1,374 ונפטרו 175.

בין ישראל ויוון התקיימו דיונים בתקופה האחרונה במטרה ליצור "בועת תיירות" שתאפשר כניסת תיירים משתי המדינות זו אל זו. עם זאת, בישראל טרם הודיעו על הסרת חובת הבידוד מתיירים הנכנסים מיוון, או מכל מדינה אחרת, ולא ברור מתי תתקבל הנחיה כזו. נכון להיום, כל הנכנסים לישראל ללא יוצא מן הכלל חייבים בבידוד של 14 יום.