המוסדות האקדמאים חוזרים לפעילות ביום ראשון

יחד עם הישיבות הגבוהות, המדרשות, תנועות הנוער, האולפנים, מערכת החינוך הבלתי פורמאלי. המתווה המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/20 15:18 ה בסיון התשפ

המוסדות האקדמאים חוזרים לפעילות ביום ראשון
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

המוסדות האקדמיים והחינוך העל תיכוני, האולפנים, תנועות הנוער ומערכת החינוך הבלתי פורמאלי ישובו לפעילות כבר מהסופ"ש הקרוב, כך מעדכנים שר הבריאות אדלשטיין , השר להשכלה גבוהה , אלקין ושר החינוך גלנט.

בעקבות פגישה שנערכה אתמול בין   השר להשכלה גבוהה ומשלימה, ח"כ זאב אלקין לבין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ושר החינוך האלוף (במיל') יואב גלנט, וכן שיח שהתקיים  מול הדרג המקצועי במשרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות חתם היום (חמישי) על הצו שיאפשר למערכת להשכלה גבוהה לחזור לפעילות בהיקף נרחב יותר הכולל לימודים פרונטאליים וקיום מבחנים במוסדות האקדמיים כבר ביום ראשון הקרוב. 

הצו יאפשר להחזיר לפעילות בהיקף נרחב יותר גם את עבודת האולפנים ואת תנועות הנוער, מסגרות החינוך הבלתי פורמלי (למעט קייטנות ומחנות נוער בשלב זה), וכן את מסגרות הישיבות הגבוהות, המדרשות והכוללים.

פתיחת המוסדות תוכל להיעשות במתווה הבא:

- עד 50 משתתפים.
- שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם (למעט בעת ביצוע פעילות המחייבת מגע, כמו פעילות ספורט).
-עטיית מסכות.
- בפעילות חינוך בלתי פורמלי המתקיימת במבנה ישתתפו עד 50 אנשים תוך הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטרים או לחילופין שבכל עת לא ישהו במקום אנשים ביחס של יותר מאדם אחד לכל 7 מטרים רבועים, ובפעילות חינוך בלתי פורמלי המתקיימת בשטח הפתוח ישתתפו עד 50 אנשים תוך שמירה על מרחק.

כמו כן, החל מיום ראשון ייפתחו כלל בתי הספר לפעילות מלאה בהתאם לכללים שקבע משרד החינוך, כולל במקומות שהוגדרו כאזורים אדומים, בהתאם למגבלות של עטיית מסיכות, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק של 2 מטר.

שר הבריאות אדלשטיין מסר: "אני שמח שישראל חוזרת לשגרה.כדי שלא נחזור לסגר צריך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. אם לא נהיה בסדר נחזור לסגר".

השר להשכלה גבוהה ומשלימה אלקין בירך: "אני מברך את שר הבריאות, ח"כ  יולי  אדלשטיין שנענה לבקשתי להשיב כבר היום את פעילות תנועות הנוער וביום ראשון הקרוב גם את פעילות המוסדות האקדמיים, האולפנים ומערכת החינוך הבלתי פורמאלי. החזרה לשגרה  מאתגרת ולא פשוטה. אנחנו נפעל בשיח משותף יחד עם נציגי המלג הותת, והסטודנטים למציאת פתרונות כדי לצמצם את הפגיעה בסטודנטים כתוצאה ממשבר הקורנה תוך שמירה על הרמה האקדמית. חשוב להמשיך לשמור על ההנחיות משרד הבריאות כדי שחלילה לא נלך אחורה. "

שר החינוך אלוף במיל' גלנט אמר: ״מברך על ההחלטה. מערכות החינוך והבריאות נרתמות במשותף כדי להחזיר את פעילות החינוך על כל חלקיה לשגרה מלאה ובכך לאפשר למשק הישראלי לחזור לפעילות סדירה״.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן