רב המשטרה: "רק הזוכים ייכנסו לכותל בליל שבועות"

רגע לפני חג השבועות, רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו הבהיר כי רק 1200 הזוכים שעלו בגורל ייכנסו לרחבת הכותל המערבי במהלך חג הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 11:26 ד בסיון התשפ

רב המשטרה: "רק הזוכים ייכנסו לכותל בליל שבועות"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו הסביר בראיון לרדיו 'קול חי' כי המשטרה תקפיד להכניס רק את 1200 הזוכים בהגרלה לרחבת הכותל המערבי בליל חג שבועות. 

"מי שיכנסו לתפילה בכותל בחג, יהיו 1200 הזוכים שעלו בהגרלה שערכה הקרן למורשת הכותל", סיפר הרב ברכיהו. "השנה לתפילת ותיקין רק בעלי הכרטיסים יגיעו. אנשים שאינם מורשים שינסו בכל דרך להגיע לכותל, ייתקלו בשוטרים רבים במעגלים נרחבים מחוץ לעיר העתיקה, ובמעגלים פנימיים יותר ובמעגלים הסמוכים לכותל . יהיה קשה מאד לעבור את המעגלים הללו".

בריאיון נשאל הרב ברכיהו על ההחלטות ההלכתיות שהוא מקבל כרב המשטרה. "החלטות בהלכה כבדי משקל שגם לי קשה לפסוק, אני מתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל".

לדבריו, הוא מתייעץ גם עם רבנים מהעדה החרדית. "אני מתייעץ גם עם גדולי הרבנים בעולם החרדי כולל רבני העדה החרדית- הם שותפים בהתלבטויות שלי ואני נפעם מהתשובות ומהפסיקות שלהם".

במהלך החג שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ייפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, הכוונת תנועה, בירושלים, באזור העיר העתיקה, הכותל המערבי, בתי כנסת והפארקים. להלן שינויים בהסדרי תנועה בצאת החג (30.5):
 
* בר אילן / שמגר עד צומת סנהדריה - תותר נסיעה לתחבורה ציבורית בלבד.

* שמואל הנביא / סנהדריה - תתאפשר נסיעה ישר לגולדה מאיר או ימינה לחטיבת הראל בלבד.

* שפע חיים / שדרות גולדה מאיר - ייתכנו עומסי תנועה ושיבושים. - במקום יבוצעו הכוונות תנועה ע"י השוטרים.

הצירים צפויים להיפתח במהלך הלילה בהתאם לעומסים.

* סביב העיר העתיקה - דרך העופל ומעלה השלום - צפויים להיחסם לסירוגין בהתאם לעומסי התנועה.