היום: המסעדות נפתחות, הקלות נוספות בבתי הכנסת

הממשלה אישרה הקלות נוספות, החל ממחר ייפתחו המסעדות, הברים ובריכות השחייה. בוטלה הגבלת מספר העובדים בבתי העסק ובשטח הפתוח, כל עוד יישמר מרחק של 2 מטר. יותרו 70 מתפללים בחלל בית הכנסת. נתניהו: "רוצים להקל על החיים שלכם, לאפשר לכם לצאת להתאוורר, לחזור ככל שניתן לשגרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/20 21:05 ג בסיון התשפ

היום: המסעדות נפתחות, הקלות נוספות בבתי הכנסת
המסעדות חוזרות לפעולה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הממשלה אישרה אמש (ג') במשאל טלפוני הקלות נוספות, שפורסמו על ידי משרד הבריאות כבר בשבוע שעבר. על פי ההודעה שנמסרה, ההקלות אושרו הודות לירידה הממושכת וההתייצבות במספר החולים המאומתים החדשים מדי יום, נוכח הצעדים שנקטה הממשלה למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

החל מהבוקר תותר הפעלה של מסעדות, ברים ופאבים (ישיבה במקום), בריכות שחיה (למעט בריכת פעוטות), אטרקציות תיירותיות, רכבל וכלי שייט ציבוריים. ההפעלה תותר בכפוף  להקפדה על ריחוק פיסי, עטיית מסיכות ושמירה על כללי ההיגיינה, שילוט, סימון מקומות עמידה בתורים, ויסות לקוחות, וכן בהתאם להוראות "התו הסגול" הפרטניות שיפורסמו. יובהר כי עדיין חלה הגבלה על ישיבה במתחמי מזון מהיר בקניונים.

צומצמה המגבלה על כמות השוהים המותרת במקומות הפתוחים לקהל בהם חנויות, קניונים, שווקים ועסקים לטיפולים לא רפואיים בגוף האדם. המגבלה תחול בהתאם לחלופות הבאות: ביחס של אדם לכל 7 מ"ר, או בהתאם למספר האנשים המותר בכפוף למגבלה על התקהלויות לפי צו בריאות העם (עד 50 איש) ובתנאי ששטח המקום מאפשר שמירה על מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם. עוד נקבע כי במקום הפתוח לציבור בו מצוי דלפק שירות, תוצב מחיצה למניעת העברת רסס בין נותן למקבל השירות (בהתאם לחובה החלה כיום על חנויות).

הנחיות משרד הבריאות

הנחיות משרד הבריאותצילום: דוברות משרד הבריאות

 
בתי העסק יוכלו לשוב לפעילות בכפוף להוראות ״מקום הפתוח לציבור״ ועל פי יחס השוהים הבא: 
1. בבתי אוכל, ברים ופאבים – יחס השוהים יהיה בהתאם לקבוע ברישיון העסק, או לגבי עסק שהתפוסה המקסימלית שלו היא 100 איש ומעלה – עד 85% ממספר הלקוחות המותר.
2. בבריכות שחייה, בתוך מי הבריכה, יחס המבקרים יהיה אדם לכל 6 מ"ר.
3. ברכבל – תותר הנסיעה עד מחצית ממספר הנוסעים המירבי המותר, ולא יותר מ – 20 אנשים.

מפעילי עסק שלא בהתאם לכללים עובר עבירה שהקנס המוטל בגינה יהיה 2,000 ש"ח. כמו כן, מפעיל אולם, גן או מקום לאירועים שלא בשטח פתוח, או עם מספר אנשים הגבוה מהמותר לפי מגבלת ההתקהלות עובר עבירה שהקנס המוטל בגינה יהיה 5,000 ₪.
 
מפעילי בתי אוכל, פאבים, בריכות שחייה, אטרקציות ורכבל רשאים להפעילם במשך 2 ימי עבודה ממועד פרסום התקנות, אף ללא הגשת הצהרה בטופס מקוון באתר משרד הכלכלה כפי שנדרש בהפעלת מקום ציבורי, וזאת לצרכי התארגנות וההיערכות.

צומצמה ההגבלה על שהיית לקוחות בבית עסק, כך שמעסיק יהיה רשאי לאפשר קבלת קהל ובלבד שיישמר יחס של לקוח אחד לכל 7 מ"ר או יחס של יותר משני לקוחות לכל עובד שתפקידו מתן שירות ללקוחות.

צמצום הגבלת שהיית עובדים בחדרים במקומות עבודה, כך שתבוטל ההגבלה המספרית, כל עוד נשמר מרחק של 2 מטרים בין עובד לעובד או כל עוד יש מחיצה למניעת העברת רסס גם אם נשמר מרחק של פחות מ-2 מטר בין עובד לעובד. 

תתאפשר שהות של עד 50 איש בפגישות מקצועיות, ובלבד שנשמר מרחק של 2 מטר לפחות בין אדם לאדם.

נסיעה ברכב פרטי תתאפשר עם שני נוסעים בנוסף לנהג (במקום נוסע אחד). ברכב פרטי בו קיים יותר מספסל אחורי אחד יתאפשר נוסע נוסף באותו ספסל. כמו כן, תתאפשר נסיעה של מספר אנשים גדול יותר במידה ומדובר בדיירי אותו הבית או אם מתקיים צורך חיוני בנסיעה של מספר אנשים גבוה יותר. כמו כן, תתאפשר נסיעה במונית עם שני נוסעים בכל ספסל אחורי (במקום נוסע אחד), למעט אנשים הגרים באותו מקום.

משרד הבריאות חוזר ומדגיש כי ההקפדה על ההוראות וההנחיות בדבר ריחוק פיסי, עטיית מסיכות ושמירה על כללי ההיגיינה חשובה והכרחית על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "קיבלנו היום בשורה מאוד משמחת. הממשלה מאשרת את פתיחת המסעדות, הפאבים, הברים, הפארקים הגדולים, הבריכות. קודם כל, אנחנו רוצים לעזור לכלכלה - לבעלי העסקים ולעצמאים שמייחלים לרגע הזה."

"שנית, אנחנו רוצים להקל על החיים שלכם, לאפשר לכם לצאת להתאוורר, לחזור ככל שניתן לשגרה, לשתות כוס קפה, לשתות גם בירה. אז קודם כל, תעשו חיים, אבל אנחנו גם עוקבים אחרי ההתפתחויות, ובהתאם להתפתחות התחלואה, אנחנו נערך בהתאם. מקווה שלא נצטרך לשנות", הוסיף ראש הממשלה.