משפחת דביר שורק ז"ל: "דורשים דיון נוסף בבג"ץ בעניין הריסת בית המחבל"

משפחתו של דביר שורק ז"ל בקריאה לשר הביטחון וליועמ״ש, "מדובר בהחלטה הממסמסת את כוח הרתעה שכן מחבלים רבים ישאו עיניהם לפסיקה זו, הביאו לדיון נוסף את הריסת בית המחבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/20 20:46 ג בסיון התשפ

משפחת דביר שורק ז"ל: "דורשים דיון נוסף בבג"ץ בעניין הריסת בית המחבל"
דביר שורק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של החייל דביר שורק הי״ד שנרצח לפני כשנה בסמוך ליישוב מגדל עוז שיגרה מכתב לשר הביטחון, בני גנץ ליועמ״ש ולפצ״ר להביא לדיון נוסף את עניין הריסת בית של אחד המחבלים שהשתתף ברצח שבג״ץ פסל אתמול. לקריאה הצטרף ח״כ אופיר סופר מימינה שדרש אף הוא דיון מחודש בנושא.

אמש, התפרסמה קביעה מקוממת של בג"צ, כי בית מתכנן הרצח של דביר שורק לא ייהרס. נימוק השופטים היה כי ישנו העדר אינטרס ציבורי ועל החשש לפגיעה באשתו וילדיו. במשפחת שורק ובארגון זכויות האדם בצלמו האשימו את בג"צ כגורם האחראי לחוסר ההרתעה למול האויב עם קבלת ההחלטה.

במכתב ששיגר הבוקר יועמ"ש 'בצלמו' עו"ד מיכאל ליטווק לשר הביטחון גנץ וליועמ"ש מנדלבליט, דרש להגיש בקשה לדיון מחודש בנושא. עו"ד ליטווק ציין כי חלק ממהות ההרתעה זו הידיעה הברורה שבדעתו של כל מחבל: מיד לאחר הפיגוע ביתו ייהרס.

מדובר בהחלטה הממסמסת את כוח הרתעה שכן מחבלים רבים ישאו עיניהם לפסיקה זו. בסיום מכתבו מדגיש יועמ"ש בצלמו כי מרשו מר יצחק אילן ראש השב"כ לשעבר ביקש להצטרף לפניה זו שכן מזווית ראייתו בתפקידיו חש את כוח ההרתעה המדובר.

ח"כ אופיר סופר שלח גם הוא מכתב בעניין וכתב,  ״ככל שמחבל יודע שישנם סיכויים רבים שביתו לא ייהרס מסיבות שונות, וזאת אף אם המדובר במפקד  חוליית טרור רצחנית – הסיכויים שהמחבל הבא יבצע פיגוע גוברת.״

עוד הוסיף ח״כ סופר ״שאר כלי ההרתעה כגון גירוש מחבלים או עונש מוות למחבלים לא מתקיימים כלל, הריסת הבתים הינה כלי אחרון בארגז כלי ההרתעה העומדים לצורך הרתעת המחבלים.״