ארדואן מאיים: "לא נאפשר העברת אדמות פלסטיניות לאף אחד"

נשיא טורקיה שיגר מסר מאיים לישראל במידה ותחיל את הריבונות על יהודה ושמרון: "טורקיה היא הקול היחיד שמגן על הפלסטינים היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 21:43 ב בסיון התשפ

ארדואן מאיים: "לא נאפשר העברת אדמות פלסטיניות לאף אחד"
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

נשיא טורקיה,רג'פ טאיפ ארדואן, תקף את ישראל על ההחלטה להחיל את הריבונות על יהודה ושמרון וטען כי טורקיה תגן על הפלסטינים לא תאפשר להעביר את אדמותיהם לאף אחד. 

בנאום מצולם לאזרחי ארצות הברית המוסלמים לרגל חגיגות עיד אל פיטר אמר ארדואן: "אנו עדים לתוכנית חדשה של כיבוש וסיפוח על ידי ישראל שמסכנת את הריבונות הפלסטינית ומנוגדת לדין הבינלאומי. לא נאפשר העברת אדמות פלסטיניות לאף אחד". 

ארדואן טען בנאומו כי "טורקיה היא הקול היחיד שמגן על הפלסטינים היום". הוא גם שב והבהיר שירושלים והר הבית "מקודשים לשלוש הדתות והם הקו אדום לכל המוסלמים בעולם". עוד הוא אמר כי "הסדר העולמי אכזב את הפלסטינים, ולא הצליח להביא לשלום, צדק, ביטחון וסדר בחלק זה של העולם".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה נתניהו להחלת הריבונות הישראלית ביו"ש במסגרת תכנית המאה, בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא היתה מאז 48' להחיל ריבונות באופן מושכל, וכצעד מדיני וצעד ריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. זאת הזדמנות גדולה ולא ניתן לה לחלוף".