הקרב על החמץ בבתי החולים: מנדלבליט אישר לרבנות דיון חוזר בבג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה אישר לרבנות הגשת בקשה לדיון נוסף בבית המשפט העליון. הרבנות תנסה לשנות את החלטת השופטים, שאסרו על בתי החולים למנוע הכנסת חמץ מהמבקרים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/05/20 19:33 א בסיון התשפ

הקרב על החמץ בבתי החולים: מנדלבליט אישר לרבנות דיון חוזר בבג"ץ
חמץ בבתי החולים? אילוסטרציה, צילום: pixabay

הקרב על איסור הכנסת החמץ לבתי החולים יגיע לדיון נוסף בבג"ץ. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לרבנות הראשית להגיש בקשה לדיון חוזר בבית המשפט העליון, וזאת על אף ההחלטה הוקדמת של בית המשפט לפיה אין לבתי החולים הסמכות לאסור הכנסת חמץ בפסח, כך דווח הערב (א') בגלי צה"ל. 

כזכור, בית המשפט העליון קבע בחודש שעבר כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס חמץ לתוך מתחם בית החולים במהלך חג הפסח. השופטים הוסיפו ואמרו כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכלים של באי בית החולים או לפנות לבאי בית החולים בכל הערה, הנחיה או הסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון במהלך חג הפסח. 

אלא שהרבנות הראשית לא נתנה לפסיקת בית המשפט לעבור בצורה חלקה, והודיעה כי תבקש דיון נוסף בנושא החשוב. "למרבה הצער, בפסק הדין לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח והועדפה עמדת המיעוט ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור"

עוד נמסר מהרבנות כי "מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם". היום מקבלת הרבנות את מבוקשה, ותוכל להניח את הנושא בשנית על שולחן השופטים.