בצל משפט נתניהו, הממשלה תקיים ישיבה הראשונה

סדר היום של הממשלה עמוס ביותר וכולל הקמה של משרדי ממשלה החדשים מינוי סגני שרים ואת הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני. כחול לבן הסירו ברגע האחרון את הסעיף של הקמת 'משרד ראש ממשלה חליפי'. כמה שעות לאחר מכן יאלץ נתניהו להתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 08:56 א בסיון התשפ

בצל משפט נתניהו, הממשלה תקיים ישיבה הראשונה
נתניהו וגנץ בהשבעת הממשלה, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שבוע לאחר השבעתה, הבוקר (א') בשעה 11:00 תתכנס הממשלה ה-35 לישיבת ממשלה ראשונה. הישיבה תתקיים באולם שאגל בכנסת ולא במשרד ראש הממשלה כמו שנהוג, מכיוון שבמשרד ראש הממשלה אין אפשרות להכניס את כל 36 השרים לחדר אחד בתנאים של ריחוק החברתי שנדרשים בשל נגיף הקורונה. 

סדר היום לישיבה הראשונה עמוס, וכולל בין היתר הקמה של משרדי ממשלה חדשים בהתאם לחלוקת התיקים בקואליציה, מינוי סגני שרים, אישור הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני ו"קבינט הקורונה".במהלך הישיבה היום יאושרו שניים מהמשרדים החדשים: המשרד למשאבי המים ומשרד ההתיישבות.

בעקבות הביקורת, כחול לבן הסירו ברגע האחרון את הסעיף של הקמת "משרד ראש ממשלה חליפי" מסדר היום של ישיבת הממשלה. המשרד החדש שנועד לשרת את יו"ר כחול לבן בני גנץ בכל העניינים הנוגעים לתפעול הממשלה כראש ממשלה חליפי, ואמור לעבוד במקביל ללשכת ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה שבראשו עומד נתניהו.

ישיבת הממשלה מתקיימת בצילו של פתיחת משפט נתניהו, שאמור להתחיל היום בשעה 15:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. השרה מירי רגב, השר אמיר אוחנה והשר צחי הנגבי צפויים ללוות היום את ראש הממשלה לפתיחת משפטו. לצידם צפויים להתייצב ח"כים נוספים מהליכוד, בהם ח"כ שלמה קרעי. חברות הכנסת קטי שטרית ומאי גולן שוקלות אף הן להגיע לבית המשפט.