ההקלות נמשכות: תותר התקהלות של עד 50 איש במקומות סגורים

שר הבריאות הנחה את מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב להתיר התקהלות גדולה יותר במקומות סגורים. במקומות עבודה תותר ישיבה ללא מסיכה במרחק 1.2 מטר בין העובדים. "אנחנו במצב של 'עת לפתוח' אבל אסור להיכנס לשאננות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 18:15 כז באייר התשפ

ההקלות נמשכות: תותר התקהלות של עד 50 איש במקומות סגורים
אדלשטיין בפגישה, צילום: ללא

היציאה ממשבר הקורונה נמשכת. שר הבריאות יולי אדלשטיין ממשיך במגמת ההקלות במשק. בהערכת מצב בנושא הקורונה שקיים עם בכירי משרדו, ונוכח עמדות הדרגים המקצועיים במשרד, הנחה את המנכ"ל משה בר סימן טוב לחתום על צו המתיר התקהלות עד ל- 50 איש, גם במבנים סגורים. אפשרות ההתקהלות תהיה בכפוף למרחק של 2 מטרים מאחד לשני ועטיית מסיכות. 

צפו בדברים: 

עוד ביקש אדלשטיין, כי תתאפשר גם ישיבה במקומות עבודה ללא מסיכה עם מחיצה של 1.2 מטר בין עובד לעובד וזאת לעומת המרחק של 1.5 מטר הקיים כיום. בין השאר, עסק אדלשטיין גם בצורך להתכונן להתפרצות נוספת של נגיף הקורונה, שעשויה להתרחש בחורף הבא. בישיבה נכחו בין היתר סגן שר הבריאות יואב קיש, מנכ"ל המשרד, המשנה למנכל פרופסור איתמר גרוטו וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי. 

במהלך הפגישה אמר אדלשטיין לנוכחים כי ההקלות נדרשות אמנם, אך יש להישאר בכוננות: "אנחנו במצב של "עת לפתוח" אבל אסור להיכנס לשאננות. אני שב ומדגיש – המשך פתיחת המשק בהתאם למתווה משרד הבריאות תלוי בעיקר בהקפדה שלנו על כללי משרד הבריאות. בלי שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל, נגיף הקורונה עלול להתעצם והמשק עלול להיסגר בשנית".