עודה מאיים: תהיה אינתיפאדה בתגובה לכיבוש, זו תגובה טבעית

חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת טוען כי האינתיפאדה היא רק עניין של זמן, ומכנה את טראמפ "משוגע והזוי". ליברמן הגיב לו: "מה שמשוגע והזוי זה שאתה ח"כ בכנסת ישראל ולא ברמאללה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/05/20 15:43 כז באייר התשפ

עודה מאיים: תהיה אינתיפאדה בתגובה לכיבוש, זו תגובה טבעית
ח"כ איימן עודה. "אינתיפאדה - תגובה טבעית", צילום: פלאש 90, הדס פרוש

חבר הכנסת איימן עודה טוען היום (ה') כי החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון עשויה להביא לפרוץ אינתיפאדה נוספת. את האמירה החמורה אמר עודה במהלך הראיון באולפן ynet. בדבריו הסביר כי "כל 15-10 שנים יש או מאבק עממי גדול או אינתיפאדה, כל מיני מאבקים עממיים. זה יבוא, זו תגובה טבעית לכל כיבוש. מי שזורע ייאוש ועוד ייאוש ומעמיק את השנאה, זה מה שהוא יקבל בסוף. מה לעשות? אלה חוקי הטבע".

בהמשך דברייו עודה כינה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משוגע והזוי לאור תכנית המאה שהציע. "בסופו של דבר צריך להגיע לפשרה היסטורית. הפשרה שהפלסטינים קיבלו, וגם יותר מ-50% מהישראלים לפי סקרי דעת קהל, היא גבולות 1967. עכשיו לנצל מומנטום שנשיא ארצות הברית הוא בן אדם משוגע לגמרי, הזוי לגמרי". מי שביקש להגיב לעודה הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שכתב בטוויטר: "מה שמשוגע והזוי זה שאתה ח"כ בכנסת ישראל ולא ברמאללה".

נזכיר, כי על רקע דבריו של עודה הגיע האיום שלשום מצד נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס שטען כי מבחינתו התיאום הביחטוני מול ישראל יופסק, וגורמים ברשות הפלסטינית חיזקו את דבריו וטענו כי שרטט לוח זמנים לסיומו של התיאום מול ישראל. עם זאת, בהמשך הגיעו דיווחים סותרים שטענו כי נכון לרגע זה מדובר באיומים בלבד. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן