בית המשפט דחה את בקשתו של רה"מ נתניהו שלא להתייצב לדיון ביום ראשון הקרוב

שופטי בית המשפט החליטו כי על ראש הממשלה להגיע להקראת כתב האישום בעניינו ביום ראשון. "הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. לא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה". אמש תקפו סנגורי נתניהו את הפרקליטות וטענו כי הסיבה לדחיית בקשתו היא מתן סיוע למסע התקשורתי נגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 16:05 כו באייר התשפ

בית המשפט דחה את בקשתו של רה"מ נתניהו שלא להתייצב לדיון ביום ראשון הקרוב
נתניהו., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחוייב להגיע להקראת כתב האישום בעניינו בבית המשפט ביום ראשון הקרוב, כך קבעו היום שופטי בית המשפט. נזכיר, כי סנגורי נתניהו ביקשו את היעדרותו של ראש הממשלה מהדיון הראשון בטענה כי הגעתו מלווה בעלויות רבות וכי ניתן לאפשר לנתניהו להגיע להמשך הדיונים, אולם הפרלקיטות דחתה את בקשתו של נתניהו אמש וכעת השופטים מקבלים את עמדתה. בסביבת נתניהו הגיבו להחלטה ואמרו כי בכוונתו לכבד את החלטת השופטים.

"הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. לא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה... לדבריו הוא קרא את כתב האישום מספר פעמים והבין את תכנו, אך זו בדיוק "התרומה" הנדרשת ממנו – להתייצב לדיון ולאשר את הדברים ‏על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט" נאמר בהודעת בית המשפט.

מי שמתח ביקורת על החלטת השופטים הוא חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) שאמר: "תיראו מופתעים. מה שהתחיל כרדיפה ממשיך כאובססיה ומשפט ראווה. "בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ, פֶּן יִרְאֶה ה' וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ. השמחה לאיד של הקליקה השלטת הזו וקמפיין השנאה נגד רה"מ עוד יחזרו אליהם כבומרנג".

כזכור, אמש התקיים דין ודברים בין הפרקליטות שדחתה את בקשת נתניהו לסנגוריו, זאת לאחר שסנגורי נתניהו טענו כי הפרקליטות נותנת יד להמשך המסע התקשורתי נגד ראש הממשלה, שכן תמונתו על ספסל הנאשמים לא תיטיב עם תדמיתו. מטעם הפרקליטות נמסר "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא  כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים".