שקד: רציתי לשנות את דרך בחירת היועמ"ש, מנדלבליט ונתניהו סירבו

שרת המשפטים לשעבר חשפה החלטת ממשלה שביקשה להעביר לפני ארבע שנים, המבקשת לבטל את ועדת האיתור לבחירת יועץ משפטי לממשלה, ומותירה את ההחלטה בידי ראש הממשלה ושר המשפטים. לדבריה, מנדלבליט ונתניהו סירבו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/05/20 12:18 כו באייר התשפ

שקד: רציתי לשנות את דרך בחירת היועמ"ש, מנדלבליט ונתניהו סירבו
איילת שקד ואביחי מנדלבליט, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סערת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט נמשכת. אחרי ששר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן, החליט שלא למנות פרקליט מדינה חדש, ולהותיר את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתפקיד שלקח לעצמו, בנוסף לתפקידו כיועץ, שרת המשפטים לשעבר והיום באופוזיציה, ח"כ איילת שקד, יוצאת בביקורת על נתניהו.

לדברי שקד, בזמן שכיהנה כשרת משפטים, בשנת 2016, הכינה החלטת ממשלה המשנה את אופן בחירת היועץ המשפטי לממשלה, כך שהכוח למינוי או החלפה שלו נותר בידי הממשלה, ולא בידי מערכת המשפט. לדבריה, מנדלבליט התנגד בתוקף וראש הממשלה נתניהו גיבה את התנגדותו.

"בשנת 2016 הכנתי החלטת ממשלה שמבטלת את ועדת האיתור לבחירת יועץ משפטי לממשלה, ומחזירה את הכוח לשר המשפטים וראש הממשלה, כפי שהיה עד 1999". כתבה שקד בטוויטר. לדבריה, "מנדבליט התנגד בתוקף, דיבר עם ראש הממשלה וראש הממשלה לא הסכים לעלות את ההצעה. אמרתי אז למזכיר הממשלה: נתניהו עוד 6 שנים יצטער על זה".

אתמול צייצה שקד נגד החלטת ניסנקורן להשאיר את מנדלבליט בתפקיד מבקר המדינה: "שר המשפטים החדש, ביומו הראשון בתפקיד, בוחר במודע להשאיר על כנו את ההסדר האבסורדי והלא דמוקרטי, בו היועמש הוא גם פרקליט המדינה", כתבה. הבוקר שיתף ראש הממשלה נתניהו בטוויטר מאמר דעה מ'ישראל היום', הקורא למנדלבליט לחשוף את ההקלטות בעניין פרשת הרפז - או להתפטר מתפקידו.