נערכים לסיום הסמסטר: באוניברסיטת בר אילן הכינו מתווה להמשך הלימודים מרחוק

באוניברסיטת בר אילן מעריכים שכמחצית מהבחינות יתקיימו באופן מקוון ונערכים לסיום הסמסטר. הקלה בכמות ההגשות והארכת הזמן בהגשתן תינתן לסטודנטים הזקוקים לכך. "אנו סמוכים ובטוחים שנמשיך להתמודד בהצלחה עם המצב ועם האתגרים החדשים שהוא מציב בפנינו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/05/20 14:00 כה באייר התשפ

נערכים לסיום הסמסטר: באוניברסיטת בר אילן הכינו מתווה להמשך הלימודים מרחוק
אוניברסיטת בר אילן, צילום: shutterstock

הלימודים הגבוהים באקדמיות עוד טרם חזרו באופן פרונטלי, וספק רב האם יחזרו, כאשר סמסטר אביב נמצא לקראת הישורת האחרונה שלו. אוניברסיטת בר אילן מעדכנת היום (ג') כי היא ערוכה לקיום הלימודים עד תום הסמסטר באופן מקוון וכי לפחות ממחצית מהבחינות שעתיד להיערך בסיום הסמסטר יהיו מהבית. אי לכך, יוצאת האוניברסיטה במתווה מיוחד לקראת הבחינות ומועדי הגשת המטלות, מתווה שנובע מהנחיות משרד הבריאות ועשוי להשתנות בהתאם אליהן. 

על פי המתווה, כל הבחינות המתוכננות לחודש יוני (רובן הינן במתכונת מיוחדת) יתקיימו באופן מקוון באמצעות מערכת המודל. לגבי בחינות מועד א', שיתקיימו בחודשים יולי-אוגוסט, הוחלט שחלקן יוכלו להתקיים בקמפוס. בהנהלה מעריכים כי לפחות מחצית מהבחינות יתקיימו באופן מקוון כאמור. 

עוד הוחלט כי סטודנטים שעובדים במערך הרפואי או במערך החירום, וסטודנטים שהם הורים לילדים עד גיל 12, יזכו להפחתה של לפחות 20% מהיקף המטלות הנדרשות בקורס (למעט קורסי מעבדה, קליניקות וכדו'). בנוסף תינתן של תוספת זמן של 50% להגשת המטלות. סטודנטים בעלי מוגבלויות, או כאלה שנמצאים בקבוצת סיכון רפואית, יקבלו התאמות והקלות בבחינות בתיאום עם המחלקה האקדמית. 

במכתב לחברי הסגל והמרצים קראה ההנהלה לגלות רגישות כלפי סטודנטים שנפגעו ממשבר הקורונה: "סטודנטים רבים חשים לחץ, חרדות, ואי בהירות לגבי העתיד. על אחת כמה וכמה הדבר נכון לסטודנטים שהם הורים לילדים קטנים, או כאלה שעובדים במערכות חירום/בריאות /חיוניות אחרות. עלינו המרצים להיות ערים למצבם ולהתחשב במידת האפשר, וזאת מבלי לגרום לזילות אקדמית. הנחיות נוספות ומפורטות יתקבלו בימים הקרובים. חברי סגל יקרים, עד עתה עמדנו בהצלחה רבה באתגרים שהעמידה בפנינו התקופה. אנו סמוכים ובטוחים שנמשיך להתמודד בהצלחה עם המצב ועם האתגרים החדשים שהוא מציב בפנינו, ושנצליח להביא לסיומה המוצלח, עבורנו ועבור הסטודנטים שלנו, שנת לימודים יוצאת דופן זו".

הנהלת אוניברסיטת בר-אילן התארגנה במהירות והצליחה להעביר את ההוראה למתכונת מקוונת ממש בתחילת המשבר, כדי שהלימודים והמחקר לא ייפגעו. כמו כן, העמידה ההנהלה קמפוס דיגיטלי הכולל מעטפת שירותים מקוונים, לרבות מדורי מנהל הסטודנטים, מוקד השירות, מאגרי מידע אלקטרוניים נרחבים, באמצעות מערך הספריות, והקראה מקוונת לסטודנטים בעלי מוגבלות. כל הנ"ל מתאפשר בזכות פרויקט אשר במסגרתו התבצעה התקנה מהירה של יכולת עבודה מהבית, ובזכות מסירותם של העובדים החיוניים.