גורמים אמריקנים: ישראל עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על איראן

נמל שאהיד ראג'עי בדרום המדינה הפרסית נעצר באופן פתאומי בשבוע שעבר, וגורמים אמריקנים טוענים שמדובר במתקפת סייבר ישראלית, כנקמה על ניסיון איראני לתקוף תשתיות מים בישראל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/05/20 07:58 כה באייר התשפ

גורמים אמריקנים: ישראל עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על איראן
ארכיון, צילום: פלאש 90

הוושינגטון פוסט דיווח הלילה כי ישראל היא שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר שבוצעה בנמל האיראני שאהיד ראג'עי, וזאת כנקמה על מתקפת סייבר שניסתה איראן לבצע בתשתיות מים ישראליות. על פי גורמים שצוטטו בכלי התקשורת האמריקני, ארצות הברית שיתפה פעולה עם ישראל בתקיפה זו. 

כזכור, לפני מספר ימים התרחשה הפסקה פתאומית בנמל הנמצא בדרום איראן, כאשר מערכת המחשוב האחראית לתנופת הספינות וכלי השיט קרסה, מה שיצר עמוס גדול במיוחד על הנתיבים המובילים לנמל המקומי. כעבור מספר שעות, אנשי מודיעין איראני טענו כי מדובר במתקפת סייבר מתוכננת, תקיפה שמיוחסת כאמור לישראל. 

על פי הדיווח מהלילה, הסיבה שישראל החליטה לבצע את המתקפה לכאורה היא ניסיון איראני במהלך חודש אפריל לבצע מתקפת סייבר על תשתיות מים בישראל, כך על פי דיווח שעלה ברשת פוקס ניוז לפני שבועיים. ניסיון התקיפה על ישראל בוצע כנראה על ידי שימוש בשרתים אמריקניים, ניסיון שלא צלח.

מי שביקש להגיב על הידיעה הוא ראש המכון למחקר לביטחון לאומי, אלוף (במיל') עמוס ידלין, שהתרשם מרמת הביצוע. "בלהט הקורונה ומזג האוויר תשומת הלב מוסטת מאירוע משמעותי בעימות הישראלי - איראני. על פי הוושינגטון פוסט ישראל ביצעה תקיפת סייבר משמעותית בנמל האיראני שהיד רג׳אי - בבנדר עבאס - הנמל הגדול ביותר באיראן. ‏נראה שזאת תגובה ישראלית למתקפה האיראנית על מערכות מים וביוב בישראל. התקיפה בנמל האיראני - יכולת מעצמתית" טען ידלין. 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפות הסייבר האמריקניות בכנס "סייברטק" שהתקיים בשנה שעברה ואמר כי אלו מתרחשות תדיר. "איראן מתקיפה את ישראל בסייבר באופן יום יומי. אנחנו עוקבים אחרי זה ומונעים את זה מדי יום". עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר,  "הם מאיימים בעוד דרכים. מה שחשוב הוא שכל מדינה יכולה להיות מותקפת וכל מדינה צריכה את השילוב בין יכולות הגנה והתקפה ולישראל יש יכולת כזו".