שר הביטחון נפתלי בנט: "חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה, דמם בראשם"

על פי גורמים ביטחונים אירן מצמצת פעילות בשטחי סוריה. שר הביטחון בתגובה: "בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 19:19 יא באייר התשפ

שר הביטחון נפתלי בנט: "חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה, דמם בראשם"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

גורמים ביטחונים מתייחסים לפעילות של אירן בתוך סוריה וטוענים כי לראשונה מאז שאיראן נכנסה לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה שם ומפנה בסיסים.  

על פי פרסומים זרים בשנה החולפת ישנה עליה משמעותית בכמות התקיפות באזור סוריה שמיוחסות לישראל. התקיפות לכאורה נעשות בעומק האויב  ומתמקדות בנוכחות האיראנית בשטח ובמפקדות איראניות ולא רק בסיכול הברחות.  לפי גורמים ביטחוניים סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל וישראל מתכננת להגביר את הלחץ על אירן על ליציאתה מסוריה. 

נכון לעכשיו נראה כי סוריה מבינה את המחיר שנגבה ממנה ואכן אירן ככל הנראה פינתה מספר בסיסים שלה בסוריה וישנה ירידה בהיקף טיסות המטען האיריניות לסוריה בחצי השנה האחרונה. 

שר הביטחון, נפתלי בנט התייחס לנושא לאחרונה ואמר: "אנחנו נחושים, נחושים יותר, ואני אגיד לכם למה - בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".