צבי האוזר לכיפה: "כחול לבן היא לא המפלגה שדרשה את גודלה של הממשלה"

חבר הכנסת צבי האוזר (כחול לבן) מסביר לכיפה כי הממשלה מנופחת בגלל הבעיות של גוש הימין: "לא אנחנו המפלגה הבעייתית" וטוען כי הוא אופטימי: "ממשלות אחדות עולות כסף, אך שוות זהב"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 17/05/20 19:49 כג באייר התשפ

צבי האוזר לכיפה: "כחול לבן היא לא המפלגה שדרשה את גודלה של הממשלה"
צבי האוזר בהשבעת הממשלה, צילום: כיפה

רגע אחרי שהצביע לטובת הקמת הממשלה ה-35, ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) מסביר לחדשות כיפה כי הביקורת על גודל הממשלה צריכה להיות מופנת לגוש הימין: "הושבעו עכשיו 19 שרים של הליכוד ורק 15 של כחול לבן" ומספר על הקושי להיות בטווח בין גוש הימין לגוש השמאל. 

אחרי שלוש מערכות בחירות קשות, חשבת שנגיע לרגע השבעת הממשלה? 

"מבחינתי ברמה האישית זה רגע מרגש. אני חושב שההכרעה ההיסטורית ללכת לממשלת אחדות היא ההכרעה הנכונה. זו עמדה שתמכתי בה לפני הבחירות וקל וחומר אחרי תוצאות הבחירות בפעם השלישית - היה לי ברור שזו הדרך היחידה. לפי התוצאות, אני וחברי, יועז הנדל, מצאנו את עצמנו בין שני גושים, צד אחד שנסה למשוך לרעיון מופרח של ממשלת מיעוט בתמיכת בל"ד, ומהצד השני היו כאלה שרצו ממשלת 61 שעל חודו של קול יוכרעו גם הטיפול הקורונה וגם בהיבטים הכלכליים שלה וגם יש נושאים מדיניים על הפרק. שנינו אמרו 'לא, תהיה רק אחדות'. היו לילות קשים, הפגנות, השמצות וקללות. חלק מהאנשים שהיו איתנו איבדו תקווה, אבל אני חושב שהיון הזה מוכיח שאותה התעקשות, שהיתה מהיום הראשון ועד היום, היא היתה הנכונה. עם ישראל הכריע ולעם ישראל מגיעה ממשלת אחדות. 

האם שני הגושים יצליחו לשתף פעולה או שתהיה גרירת רגליים על כל נושא? 

אני אופטימי מטבעי ואני חושב שעכשיו הזמן לעשות כל מאמץ. בסופו של דבר אנחנו ומעשינו יבחנו על פי שיתוף הפעולה. אני זוכר את היום שקמה ממשלת האחדות ב-84 והחזיקה עד 88, אני יכול להגיד לך שההבדלים בין העמדות שהקימו את ממשלת האחדות אז היו הרבה יותר גדולים מההבדלים הקיימים היום בין חלקי הקואליציה שהוקמה זה עתה. הממשלה ההיא הצילה את מדינת ישראל מקריסה כלכלית, היא יצקה את היסודות שאפשרו לקלוט את העולים מברית המועצות ונדמה לי שאת הצלחה של ממשלת האחדות דאז, אפשר היה לשחזר אותה אפילו ביתר קלות גם בממשלה הנוכחית". 

איך אתה מגיב לביקורת נגד כחול לבן על חלוקת התיקים לכמעט כל חברי הכנסת במפלגה והחלטה של גנץ להקים עוד לשכה בנוסף לשאר הלשכות שלו? 

"כחול לבן היא לא המפלגה שדרשה את גודלה של הממשלה ולא המפלגה הבעייתית. להזכיר לך הושבעו עכשיו 19 שרים של הליכוד ורק 15 של כחול לבן ובנוסף וויתרה על כל המשרות של סגני שרים. אם זה היה תלוי בי הממשלה היתה קטנה יותר, מה שהיה תלוי בי - להוביל לממשלת אחדות - עשיתי בכל הכוח. אני עצמי ביקשתי להיות יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, ואני שמח שקיבלתי. לא ביקשתי משרה של שרות. אני היית מזכיר ממשלה בין 2009-103, ממשלה בת 30 שרים, גם אז המספרים היו גדולים והביקורת היתה גדולה, אבל לפחות התנחמתי בכך שממשלות אחדות עולות כסף, אך שוות זהב".  

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן