הרב רפי פרץ: "הציונות הדתית חייבת להיות חלק מהנהגת המדינה"

בפוסט בפייסבוק, מסביר הרב רפי פרץ את מהלכיו בימים האחרונים: "לא אעמוד בצד נוכח המשבר הפוקד את המדינה ואת הציונות הדתית בפרט. ראש הממשלה מאפשר לציונות הדתית לקחת חלק אמיתי בהנהגה וצריך להיכנס מתחת האלונקה יחד. אני קורא לחבריי להצטרף לממשלה ולא להיגרר אחרי השיח הלעומתי שפשט במחוזותינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/20 13:23 כא באייר התשפ

הרב רפי פרץ: "הציונות הדתית חייבת להיות חלק מהנהגת המדינה"
שר החינוך, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יו״ר הבית היהודי השר רפי פרץ הסביר היום (ו')  בדף הפייסבוק שלו, את מהלכי הימים האחרונים: "אנו בעיצומו של משבר כלכלי שנגרם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. ימים אלו ימים קשים עבור רבים מעם ישראל. המשק לא חזר לתפקוד מלא, עצמאיים שחודשיים לא עבדו, אנשים שהוצאו בעל כורחם לחל"ת ואף עלולים להיות מפוטרים. המשבר הזה לא הולך לשום מקום, הוא איתנו בזמן הקרוב. והמשבר הזה לא מדלג על אף אחד."

לדבריו, "מוסדות הציונות הדתית עומדים בסכנה, פרויקטים רבים של שליחות ותרומה נמצאים בספק, תכניות חינוכיות עלולות להיעצר, ישיבות, אולפנות, מדרשות ומכינות הולכים לעתיד כלכלי לוט בערפל. עתיד שישפיע על כל אחד ואחת מאיתנו."

"קמה ממשלת אחדות בישראל, ממשלה שרוב עם ישראל משתתף בה, ולא ייתכן שהציונות הדתית לא תיקח בה חלק. לא ייתכן שבתקופה כה קריטית לעתידנו, לא יהיה נציג לציונות הדתית הפוליטית בממשלה", הדגיש הרב פרץ. 

והוסיף, "לא ייתכן שהציונות הדתית לא תיקח חלק בממשלה שתחיל ריבונות ביהודה ושומרון, חבלי מולדתנו ונחלת אבותינו, שבמשך שנים אנו מתפללים לחזרה מלאה אליהם. יהיו דיונים עם מפות, החלטות דרמטיות על יישובים, אם אנחנו לא נהיה ליד העט שמסמנת ונוודא שהאינטרסים שלנו נשמרים, אף אחד לא יעשה זאת עבורנו. מהטריבונה רק מרעישים, ליד השולחן משפיעים".

עוד הוסיף בנימה אישית, "לצערי, בבחירות האחרונות רשימת 'ימינה' לא קיבלה את כמות המנדטים שרצינו. רצנו לכנסת שלוש המפלגות יחדיו ובאופן אישי שילמתי מחיר כבד מאוד כדי שזה ייצא לפועל. כוחנו הפוליטי ירד ובהתאם לכך קיבלנו הצעות." 

צילום: כיפה

בנוסף כתב, "בימים האחרונים עשיתי מאמצים רבים בכדי ש׳ימינה׳ תיכנס בכל זאת לממשלה. נפגשתי אישית עם ראש הממשלה בניסיון לגשר על הפערים. הבעתי את דעתי בדיונים הפנימיים שלנו שבסופו של המו"מ צריך להיכנס לממשלה ולקבל את ההצעה לקחת את תיק החינוך. בשנה האחרונה כשר החינוך ראיתי כיצד התיק הזה משפיע בצורה דרמטית על המדינה. אך כאמור, מאמצים אלו לא צלחו".

"קיבלתי החלטות קשות בחיי. הרבה כאלו. חלק נכבד מההחלטות פגעו בי אישית, אך בכל החלטה תמיד עמדו לנגד עיני טובת עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, הערכים והדגלים שבשמם אני פועל.

לא אעמוד בצד נוכח המשבר הפוקד את המדינה ואת הציונות הדתית בפרט. ראש הממשלה מאפשר לציונות הדתית לקחת חלק אמיתי בהנהגה וצריך להיכנס מתחת האלונקה יחד. אני קורא לחבריי להצטרף לממשלה ולא להיגרר אחרי השיח הלעומתי שפשט במחוזותינו". הצהיר הרב פרץ 

https://www.facebook.com/374907306627396/posts/674417300009727?sfns=mo

כמו כן כתב, "נקראתי לדגל לפני שנה בכדי להציל את הספינה הפוליטית המפוארת של הציונות הדתית מטביעה, אילולא נכנסתי תחת האלונקה לא היינו עומדים פה ומדברים בכלל על נציגות של הציונות הדתית בממשלה. 

אני מקבל את ההחלטה בלב כבד אך ללא חרטה. זו החלטה מנהיגותית ואחראית - זה הדבר הנכון לעשות. אני קורא לשר נפתלי בנט, לשר בצלאל סמוטריץ ולאיילת שקד, להצטרף עוד היום לממשלה. עוד לא מאוחר".

וסיים, "מהרב צבי יהודה קוק למדנו כי ירושלים היא תמיד הנצח - "הנצח זו ירושלים".  נעניתי וקיבלתי על עצמי את השליחות לייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית. בימים הקרובים נחוג את יום ירושלים ואת מלאות 53 השנים לשחרורה. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו והציונות הדתית תעשה הכל על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן