הרב רפי פרץ ימונה לשר לענייני ירושלים?

יו"ר הבית היהודי, שהכחיש שוב ושוב כי יתפצל מימינה, ייכנס לבדו לקואליציה וימונה לשר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים. אלא שכנראה בסוף יוצע לו להיות דווקא שר במשרד החינוך, ולוותר על תיק ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/20 16:30 כ באייר התשפ

הרב רפי פרץ ימונה לשר לענייני ירושלים?
שר החינוך, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מילה זו מילה. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מצטרף לממשלה ה-35 וימונה לשר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים. הצטרפותו של פרץ לממשלה מגיעה אחרי תקופה ארוכה בה הכחיש מכל וכל את הדיווחים כי יתפצל מימינה לטובת כניסה עצמאית לממשלה.

כאמור, פרץ אמור היה לכהן כשר לענייני ירושלים, ובנוסף יקבל סמכויות של "פרויקטים לאומיים". על פי דיווח ב'כאן, כחלק מההסכם הקואליציוני שיחתם עמו, תאושר בנייה של פרויקטים מחוץ לקו הירוק שהיו תקועים במשך זמן רב. כניסתו של פרץ לממשלה עשויה להשפיע על שרת התפוצות, ציפי חוטובלי, לה יועד התיק לענייני ירושלים, וכעת היא צפויה להישאר מחוץ לממשלה.

תגובתו של בצלאל סמוטריץ' לכניסתו של רפי פרץ לממשלה:

אלא שבשעה האחרונה החלו להשתנות דברים, ובגלל לחצים בליכוד, דורשים מהרב פרץ לוותר על המשרד לענייני ירושלים. במקום הוצע לו להיות שר במשרד החינוך, תחת שר החינוך שייבחר, ההצעה החלופית היא שר ההתיישבות. לשתי ההצעות סירב הרב פרץ והודיע כי אם לא יקבל את המשרד לענייני ירושלים לא יהיה חבר בקואליציה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן