תנועת הריבונות: זו השעה לקידום הריבונות בבקעה

תנועת הריבונות מגיבה באכזבה לביקור פומפאו בישראל ולמבנה הממשלה החדשה המוקמת וקוראים לקידום מוסכם של ריבונות בבקעת הירדן ללא קשר למתווה טראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/20 10:11 כא באייר התשפ

תנועת הריבונות: זו השעה לקידום הריבונות בבקעה
הפגנה למען החלת הריבונות, צילום: יח"צ

בתנועת הריבונות מביעים אכזבה מתוכן ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פופאו, בישראל ולנוכח הרכבת ממשלה בה 'ימינה' אינה צפויה לקחת חלק. "אמנם יש לברך על כי שני האירועים הללו העלו שוב על סדר היום הפוליטי המדיני והתקשורתי את סוגיית הריבונות, אולם בפועל נראה ששוב האמריקאים ממסמסים את סעיף הריבונות בתכניתם", אומרים בתנועה.

"זו השעה להזכיר לעצמנו ולעולם כי לא מהבית הלבן נובעת זכותו של העם היהודי על ארצו, אלא מההבטחה האלוהית הקדומה. אם בוחר הממשל האמריקאי לתמוך בקידום מהלך הריבונות הוא יעשה זאת כדי לזכות ולהצטרף לקידום גלגלי ההיסטוריה בכיוון הנכון, המוסרי והצודק". 

עוד מוסיפים בתנועת הריבונות ומסבירים: "הדיווחים המדיניים השונים מזכירים לנו שוב כי מה שמניע את צעדי הממשל האמריקאי הוא אך ורק האינטרס האמריקאי. בביקורו של ראש הממשלה בבית הלבן בינואר האחרון נטען כי בתוך ימים תוחל הריבונות, אך מיד בלם זאת ג'ראלד קושנר. לפני שבוע דיווח השגריר דיוויד פרידמן על אפשרות לקידום הריבונות ב-1 ליולי. ביום רביעי השבוע קבע מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו שלא הגיע מארה"ב כדי לקדם את הריבונות, כלומר את הריבונות אפשר לדחות, הנושאים הבוערים הם סין ואיראן".

לדברי ראשי התנועה "מכל אלה עולה כי לארה"ב יש את שיקוליה שלה, וזה בסדר, אך גם ישראל צריכה לפעול על פי השיקולים שלה ולהוכיח ריבונות. בפנינו הזדמנות לרדת ממתווה טראמפ המסוכן ולהתחיל להחיל ריבונות על בקעת הירדן שעליה יש הסכמה לאומית רחבה".

באשר לזירה הפוליטית הפנימית מוסיפים בתנועה ואומרים כי "מאכזב לראות כי בין קווי היסוד של ממשלת ישראל החדשה לא נכלל סעיף הריבונות, על אף שסוגיה זו נכללה בקמפיין הבחירות של ראש הממשלה. מאכזב שראש הממשלה לא כלל בממשלתו את ימינה שמחזקת את נושא הריבונות. 'ימינה' יכולה הייתה להיות חיזוק נוסף ומשמעותי לנאמני ארץ ישראל מקרב חברי הליכוד בהובלת המהלכים ליישום חזון הריבונות". 

את תגובתה חותמת תנועת הריבונות בקריאה לקידום מוסכם של ריבונות בבקעת הירדן: "זו השעה לפעול למימוש ההזדמנות לקידום המהלך המדיני המוסכם על שני המנהיגים, בנימין נתניהו ובני גנץ, ועל רוב חברי הממשלה - החלת ריבונות בבקעת הירדן כצעד ראשון, ודווקא ללא תלות כלשהי בתכנית המאה האמריקאית, ללא סכנת הנכונות חלילה להקמת מדינה ערבית על 70 אחוזים משטחי יהודה ושומרון".