עובדת מהר: השרה מירי רגב פיטרה את מנכ"לית משרד התחבורה

השרה מירי רגב הודיעה למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר על סיום תפקידה. שר התחבורה היוצא סמוטריץ': "קרן אשת מקצוע מעולה, אנושית ומוכשרת ברמות על, מסורה כולה לאזרחים ומורידה לביצוע מקצועי את מדיניות המשרד. רגב: "ידוע שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ״לו שהוא איש אמונו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/20 09:40 כא באייר התשפ

עובדת מהר: השרה מירי רגב פיטרה את מנכ"לית משרד התחבורה
השרה מירי רגב. נכנסת מהר לתפקיד , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לא מבזבזת רגע אחד. מספר שעות בודדות לאחר מינוייה לשרת התחבורה, הודיעה מירי רגב, בשיחת טלפון למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, השוהה כעת בחופשת לידה כי ביום ראשון יחליף אותה מנכ"ל חדש מטעמה. השיחה התקיימה עוד לפני ההשבעה וכניסתה לתפקיד.

נזכיר כי המנכ"לית טרנר, שמונתה ב-2016 על ידי שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ, היתה לאישה הראשונה בתפקיד שמרכז בידיו סמכויות ביצועיות רבות ותקציבים של מיליארדי שקלים. טרנר אייל, שעבדה זמן רב עם כ"ץ, הוזכרה כמועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר - אליו צפוי השר להיכנס, אך נמסר כי כץ עדיין לא הכריע סופית בעניין.

ההודעה עוררה עניין רב ברשתות החברתיות. שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ‏ התייחס לנושא: "מאחורי המנוע שנקרא ממשלה יש עובדי ציבור מעולים ומסורים. למשובחת שבהם קוראים ‎קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד התחבורה התותחית שזכיתי לעבוד לצידה וללמוד ממנה את רזי המשרד".

הוא הוסיף כי "קרן אשת מקצוע מעולה, אנושית ומוכשרת ברמות על, מסורה כולה לאזרחים ומורידה לביצוע מקצועי את מדיניות המשרד". השר היוצא הודה לה: "‏בשם אזרחי ישראל אני מודה לך קרן, על התרומה שלך למדינה. היה תענוג לעבוד איתך. אני בטוח שעוד נפגוש אותך בצמתי עשיה והשפעה מרכזיים".

בהודעה שפרסמה התנועה לאיכות השלטון בנושא נכתב: ''מנכ"לית משרד התחבורה נמצאת בחופשת לידה והחוק אינו מאפשר לפטר אותה. מעבר לכך שהחלטתה של רגב אינה חוקית, ההחלטה והדרך שבה נעשתה, הן מבזות, משפילות. לא יעלה על הדעת שהדבר הראשון שתעשה השרה יהיה הודעת פיטורין בטלפון, במקום ישיבת עבודה עם בכירי המשרד, על מנת להבין את עבודת משרדה החדש. הודעת הפיטורים הזו לא חוקית ולא מוסרית. על רגב לחזור בה לאלתר מהחלטתה".

''התנועה לאיכות השלטון מבקשת לחזק את ידיה של מנכ"לית המשרד, קרן טרנר ותעמוד לצידה בכל הליך משפטי שידרש לנושא.''

השרה מירי רגב הגיבה: "בואו נשים סוף לספינים ולמסכת השקרים. דבר ידוע הוא שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ״לו שהוא איש אמונו, על מנת לקדם את תפיסת עולמו של השר הנכנס.  
אמש שוחחתי עם קרן טרנר שיחה אישית וטובה והודעתי לה על כוונתי למנות מנכ״ל חדש במשרד כמקובל, על מנת שלא תשמע זאת דרך התקשורת".

לדבריה, "בטרם שיחתי עימה פניתי לנציב שירות המדינה וביקשתי לוודא שכל זכויותיה תישמרנה. וכך יהיה. טרנר עשתה ועושה עבודה  מקצועית וטובה במשרד התחבורה ואני מברכת אותה ומעריכה אותה על כך. אז לכל יפי הנפש והמצקצקים אולי ראוי גם הפעם פשוט לומר את האמת וקצת להרגיע, בוודאי לפני כניסת שבת.״

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן