ביקורת בוועדת החינוך: למה לא מחזירים לשגרה את תנועות הנוער?

ביקורת בוועדת החינוך, על כך שתנועות הנוער טרם חזרו לשגרה. "יש נתק בין משרד החינוך לנעשה בשטח" טענה שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, והסבירה כי המשרד מייצר מכשול בפני בני הנוער שרוצים לחזור לשגרה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/05/20 16:07 יח באייר התשפ

ביקורת בוועדת החינוך: למה לא מחזירים לשגרה את תנועות הנוער?
ישיבת ועדת החינוך. , צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך בכנסת, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, אמר היום (שלישי), כי הוא תומך בחידוש הדרגתי של פעילות תנועות הנוער על אף המלצת משרד החינוך שלא לפתוח את סניפי תנועות הנוער.  

מי שביקשה להעביר ביקורת על ההתנהלות היא פרופסור יולי תמיר, שרת החינוך לשעבר שסוברת כי משרד החינוך מגלה ניתוק מהשטח, וכי יש צורך להחזיר את התנועות לפעילות. "כולנו מתבוננות בנתק בין ההנהגה של משרד החינוך לנעשה בשטח. אם היו פועלים נכון תנועות הנוער היו יכולות להתגייס להרבה מהדברים שהמשרד לא יודע לתפעל כרגע. הצורך בהפעלתן הוא צורך אמיתי וחוסר הגיוס שלהן, הופך להיות מכשלה נוספת שמשרד החינוך מעמיד בפני היכולת של הילדים לחזור לשגרת החיים שלהם ובנוסף, פוגע קשות ביכולתן של תנועות הנוער להשתקם לקראת הקיץ."

מי שעוד מתחה ביקורת על ההתנהלות היא סיגל ויצמן אהרוני, חברת מועצת עיריית תל אביב יפו ואחראית על תיק הנוער בעירייה: "אנו דורשים להחזיר את תנועות וארגוני הנוער לשגרה אבל לצערנו אין שיתוף פעולה מצד הממשלה. יש להפעיל את מערך החינוך הבלתי פורמלי והמתנ"סים במיידי בכדי לסייע למערכת החינוך הפורמלית ולהשלים אותה".