הושג הסדר: הצהרונים יחזרו לשגרה

הושג הסדר: לאחר שבועות ארוכים של הפסקה, הצהרונים צפויים להיפתח כרגיל במהלך השבוע הקרוב. על פי היערכותן, הרשויות המקומיות יפרסו את מועדי הרישום ותחילת הפעילות בכל אחת ואחת מהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 07:43 טז באייר התשפ

הושג הסדר: הצהרונים יחזרו לשגרה
נערכים לקורונה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

לאחר חזרתם לשגרה של הגנים, המעונות ובתי הספר, עכשיו מגיע תורם של הצהרונים. בימים הקרובים יחלו לפעול הצהרונים באופן הדרגתי, בהתאם להיערכויות הרשויות. כל רשות תפרסם עדכון על הרישום ומועד תחילת הפעילות. פתיחת הצהרונים התאפשרה לאחר שהושג הסכם בין משרדי החינוך, האוצר ומרכז השלטון המקומי. כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

נגיש כי מרבית הצהרונים לא יפעלו היום (א'), משום שהמפעילים לא יספיקו להיערך בגיוס כוח האדם ולהתאים את הפעילות והארוחות לתנאי משרד הבריאות. בהתאם להסכם נקבע כי ילדי הגנים וכיתות א'־ב' בעשירוני טיפוח 1־5 יקבלו סבסוד כספי משמעותי וההורים ישלמו בין 50 ל־350 שקלים בחודש, בהתאם לעשירוני הטיפוח.

עלות הצהרונים לעשירונים הגבוהים (6־10 )בגני הילדים תעמוד על 650 שקלים בחודש. התשלום לצהרוני כיתות א'־ב' בעשרוני טיפוח 6־10 יהיה עד 500 שקלים, בהתאם לעשירון הטיפוח. במסגרת ההסכם יפעלו הצהרונים מתום יום הלימודים בהתאם להרכב הקבוצתי שבו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים, ובאותו מתווה הפעלה שבו פעלו עד כה מתום יום הלימודים בגן ובבית הספר.

ההורים ישלמו רק בגין הימים שבהם ישהו הילדים במסגרת. לקראת חזרת הצהרונים גובשו מספר כללים בנושאי ההיגיינה, ההזנה, קבלת ואחסון המזון והגשתו. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "לאחר עבודה מאומצת אנחנו בונים קומה נוספת בחזרה של מערכת החינוך לשגרה הדרגתית. לצד פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב, ופתיחתן זה מכבר של כיתות א'־ג', מצטרפות כעת גם מסגרות הצהרונים. הן תהוונה מסגרת משלימה, איכותית ועם רצף לימודי בעבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'־ב'".