גורם בימינה תוקף: נתניהו רוצה אותנו באופוזיציה

גורם ב'ימינה' תוקף את נתניהו וטוען כי התחושה שנתניהו רוצה את המפלגה מחוץ לממשלה, ""ליצמן רק אמר 'אני רוצה שיכון', הופ, הוא מקבל את השיכון. אף אחד לא מתווכח איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/20 08:04 יד באייר התשפ

גורם בימינה תוקף: נתניהו רוצה אותנו באופוזיציה
ראשי ימינה , צילום: ללא

גורם בכיר בימינה מעריך כי פניה של הרשימה לאופוזיציה, כך דווח הבוקר (ו') ב"ידיעות אחרונות". הגורם אמר כי דרישת הרשימה מנתניהו, שניים מתוך שלושת המשרדים חינוך, בריאות ותחבורה, וגם את ראשות ועדת החוקה של הכנסת, נועדה "לאזן את השמאלנות של אבי ניסנקורן במשרד המשפטים".

עוד הוסיף כי הממשלה המסתמנת צפויה לכלול מרכיבים רבים מהמשמאל גם בתחום הכלכלי ובהם לפי הגדרתו, "שני שפוטי ועדים בצמתים הכי קריטיים: עמיר פרץ ואבי ניסנקורן".

 לדברי אותו גורם, "אנחנו צריכים תיקים משפיעים כדי לאזן את השמאלנות הזאת, כי אם נהיה קטנים ונטולי עמדות השפעה, אין לנו מה לחפש בממשלה הזאת". "זה מדהים איך לחרדים נתניהו נותן את כל הדרישות שלהם".

"ליצמן רק אמר 'אני רוצה שיכון', הופ, הוא מקבל את השיכון. אף אחד לא מתווכח איתם. התחושה היא שנתניהו פשוט רוצה אותנו מחוץ לממשלה ובמצב כזה באמת נהיה בחוץ. לא ביקשנו את תיק החוץ כדי לטייל בקוקטיילים בעולם. ביקשנו משרדים מעשיים, לטפל בבריאות, להילחם במגפות, לתקן את התחבורה הציבורית, לבנות מערך פנדמיה לאומי. אנחנו רוצים לקחת את התיקים הכי קשים שיש, אנחנו באים לעבוד".

בדיווח נאמר כי אם ימינה תקבל את שני התיקים שאותם היא רוצה, נפתלי בנט (שדרש בפומבי את תיק הבריאות) יאייש את הבכיר שבהם ואילו בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד יקבלו את התיק השני ברוטציה.

נזכיר, כי בראיון אתמול (ה') ל"כיפה", אמר השר בצלאל סמוטריץ' כי "לא נכנס לממשלה אם לא נרגיש שאנחנו שותפים חשובים, משמעותיים שמאזנים את העמדה הקשה של הממשלה הזו שמאלה ומושכים אותה קצת לימין . אם לנתניהו לא חשוב שנכנס עכשיו ולא חשוב לו שנהיה מרוצים אז גם אחר כך הוא לא יספור אותנו באף סוגיה - לא בריבונות, לא במשפט, לא בכלכלה ולא בהתיישבות. אז סתם להיות עלה תאנה, לאכול המון צפרדעים ולקבל ביקורת על הדברים הרעים שהממשלה הזו תעשה בלי שיש לנו יכול השפעה, זו התאבדות פוליטית ואת הדבר הזה אנחנו לא נעשה".

עוד אמר סמוטריץ, "נתניהו צריך לשאול את עצמו אם הוא רוצה את השותפות איתנו או שהוא רוצה לפרק את הבלוק. אם הוא יפרק הבלוק זה החלטה פוליטית לגיטימית, אבל אני לא מצטער לרגע על הדבקות שלנו בגוש הימין מכיוון שיש מפלגות ופוליטיקאים שאצלם האידאולוגיה היא כלי למימוש הפוליטיקה, אצלנו זה הפוך - פוליטיקה היא כלי למימוש אידאולוגיה".