הנשיא העניק את המנדט להרכבת ממשלה לנתניהו

ראובן ריבלין העניק את המנדט לאחר שהגישו לו את 72 חתימות הממליצות על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת חירום בשיתוף בני גנץ. החתימות לא כללו את סיעת ימינה, שסירבו לחתום ואינם חלק מהקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/20 16:51 יג באייר התשפ

הנשיא העניק את המנדט להרכבת ממשלה לנתניהו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ה') נציגי הסיעות הגישו כעת לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על בנימין נתניהו להרכבת ממשלת חירום ואחדות לאומית בהובלת נתניהו ויו״ר כחול לבן, בני גנץ. החותמים הגיעו מכלל הסיעות הצפויות להיות חלק מהקואליציה, למעט סיעת ימינה, שנכון לעכשיו אינם חלק מהקואליציה. כעת נשיא המדינה אישר את המסמך והעניק את המנדט לנתניהו להרכיב ממשלה.

כלל החותמים הם 36 חברי כנסת מהליכוד, 16 מכחול לבן, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה, 2 מדרך ארץ, 2 מהעבודה עמיר פרץ ואיציק שמולי מבלי מירב מיכאלי. מוקדם יותר היום מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק יסוד הממשלה, המסדירה את פעילות ממשלת הרוטציה, ומאפשרת את השבעת הממשלה ביום רביעי הקרוב. 

במכתב ששלח נתניהו לריבלין נכתב כי הוא מקבל עליו את המלצות חברי הכנסת: "אתכבד להעביר אליך את בקשת רוב חברי הכנסת, להטיל עליי, ח"כ בנימין נתניהו, את  תפקיד הרכבת הממשלה. אני מסכים לבקשתם. בכוונתי להציג ממשלת אחדות וחירום לאומית, ממשלת חילופים בראשותי יחד עם חבר הכנסת בני גנץ כראש ממשלה חלופי". 

צילום: ללא

 

צילום: ללא

בני גנץ שלח מכתב גם לנשיא בו הוא תומך בהחלטה על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו: "מדינת יחשראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי רחב ממדים עקב התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף למשבר פוליטי מתמשך אשר הוביל לשיתוק ממשלתי חמור. בנסיבות מיוחדות אלה, אני סבור כי הקמת ממשלה במבנה שסוכם היא הצעד הנכון והנדרש למען אזרחי ישראל וטובת המדינה".

צילום: ללא