משרד הבריאות טרם אישר את חזרת הפעוטונים ומעונות היום

ההכרזה הרשמית של משרד הרווחה וההודעה על פתיחת הגנים ומעונות היום ביום ראשון - כבר פורסמו, אך נראה כי התכנית עדיין תקועה. משרד הבריאות טרם אישר את פרטי תכנית החזרה וההיערכות לקראת חזרת הילדים נעצרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 14:16 יב באייר התשפ

משרד הבריאות טרם אישר את חזרת הפעוטונים ומעונות היום
הילדים יחזרו לגן ביום ראשון?, צילום: Roy Alima/Flash90

הבוקר (רביעי) פרסמנו כי משרדי העבודה והאוצר הגיעו להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב ה-10.5. נכון לשעה זו, עם ההבנה כי התכנית עדיין ממתינה לאישור משרד הבריאות, עובדי המעונות והמשפחתונים נאלצו לעצור את היערכותם לחזרת הילדים למוסדות. כך פורסם ב'N12'.

מתווה חזרת מעונות היום והפעוטונים זכה לביקורת רבה בקרב ארגוני ההורים. על פי המתווה, כל קבוצת גיל בגן תכלול עד 17 ילדים. ההגבלה הובילה לכך שילדים רבים ימצאו את עצמם מחוץ לקבוצה וההורים ייאלצו להישאר איתם בבית. נקודה נוספת שמגביל את ההורים זו החלוקה לימי פעילות בגן וימי למידה מרחוק. כל קבוצה תגיע לגן שלושה ימים ובשלושת הימים הבאים תלמד מרחוק, לסירוגין. 

לפי התכנון של משרד הרווחה, הראשונים לשוב לגני הילדים הם ילדים שמשפחותיהם סובלות ממצוקה כלכלית המוכרות לרווחה. בשלב השני ישובו ילדים לאימהות חד הוריות וילדים ששני הוריהם עובדים. התכנית עוררה כעס בקרב ההורים, שנאלצים לריב ביניהם ועם הגננות מי יזכה להיכנס קודם לרשימה. לטענת ארגוני ההורים, המתווה שפורסם הבוקר יביא לכך שרק 60%-70% מהילדים יחזרו לגן כאשר 30% הנותרים לא יחזרו ביום ראשון, וכעת לא ברור מתי יוכלו לחזור לשגרה.