"לא היה אצלו קמצוץ של רדיפת כבוד": הרב רבינוביץ' הובא למנוחות

ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב נחום רבינוביץ' שהלך הלילה לעולמו בגיל 92, הובא למנוחות בלוויה מצומצמת, במסגרת הנחיות משרד הבריאות. הרב חיים סבתו ספד: "כל ייסוריו לא הזיזו אותו מאור פניו ומשלוות נפש שהייתה לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 15:29 יב באייר התשפ

"לא היה אצלו קמצוץ של רדיפת כבוד": הרב רבינוביץ' הובא למנוחות
הרב נחום רבינוביץ', צילום: ללא

הלוויתו של הרב נחום אליעזר רבינוביץ' התקיימה אחר הצהריים (ד') בירושלים. הלוויה התקיימה במסגרת מצומצמת,במסגרת תקנות משרד הבריאות, ונכחו בה בני משפחה קרובים וראשי ישיבת מעלה אדומים בלבד.

הרב חיים סבתו, תלמידו של הרב וראש ישיבת ברכת משה, סיפר בהספדו בין היתר כי "40 שנה הרב עמד בראשות הישיבה, הוביל אותה בידיים נאמנות, והצעיד אותה מעלה מעלה. 40 שנה אני מלווה אותו כל יום, בבוקר, בערב, בחול ובשבת - ואני מעיד בפניכם; מעולם לא ראיתי אצלו קמצוץ של גאווה או רדיפת כבוד. כשהגיע לעמוד בראש הישיבה לא דרש לעצמו כלום, לא תנאים ולא מעמד, לא ידע צורת מטבע. אמר לנו; אל תשנו כלום ממה שהורגלתם עד היום".

הלילה (ד') הלך לעולמו הרב נחום אליעזר רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, בגיל 92 יומיים בלבד אחרי יום הולדתו. הרב נאבק במשך שנים במצבו הבריאותי שהלך והדרדר בערב שביעי של פסח פונה הרב לבית החולים לאחר הידרדרות משמעותית במצבו.

הרב רבינוביץ', שבריאותו נחלשה ביקש לפני חמש שנים משותפיו בישיבה הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת לחלוק עמו את ראשות הישיבה כדי שיוכל להיפנות לטפל במצבו הרפואי. 

משיבת ההסדר במעלה אדומים, "ברכת משה", נמסר: "נפלה עטרת ראשנו. ישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומים על כל רבניה, תלמידיה ובוגריה, מבכה מרה את הסתלקותו לשמי רום של מורנו ורבנו ראש ישיבתנו הנערץ, זקן ראשי הישיבות הציוניות בישראל - הגאון הגדול מוהר"ר נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל. בעל 'יד פשוטה' על הרמב"ם שו"ת 'מלומדי מלחמה' ו'שיח נחום' ועוד".