מנדלבליט מגיב לבג"ץ על תיקון ההסכם בין נתניהו לגנץ: "אין מקום לפסול אותו"

לאחר ששתי המפלגות העבירו הסכם קואליציוני מרוכך, מבקש היועץ המשפטי לממשלה מבית המשפט שלא להתערב ולפסול את ההסכם. "אין מקום לקבוע כי דין ההסכם, או איזה מסעיפיו, צריך להיפסל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 18:42 יא באייר התשפ

מנדלבליט מגיב לבג"ץ על תיקון ההסכם בין נתניהו לגנץ: "אין מקום לפסול אותו"
מנדלבליט. מתנגד להתערבות בג"ץ, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט מגיב על תיקון ההסכם שבין הליכוד לכחול לבן, ואומר לבית המשפט העליון כי אין מקום לשופטים להתערב בהסכם זה ולפסול אותו. כזכור, שתי המפלגות ריככו מעט את סעיפי ההסכם ביניהם, כדי שההסכם יוכל לעבור את מבחן בג"ץ. 

בהסכם המחודש והמרוכך שהוגש היום (ג') לבג"ץ על ידי שתי המפלגות הוחלט לבטל את הקפאת החקיקה שביקשו המפלגות להעביר, כמו גם את הקפאת המינויים. עם זאת, בכחול לבן סירבו לוותר על החוק הנורווגי המדלג, אך ערכו שינויים מרוככים.

"בהינתן ההבהרות האמורות שהוגשו מטעם הסיעות החתומות על ההסכם הקואליציוני, כמו גם האפשרות לתת להוראותיו הרלוונטיות פרשנות מקיימת כמפורט בעמדת היועץ המשפטי לממשלה; ובהינתן ההלכה השגורה לפיה אין בכוחו של הסכם קואליציוני לגבור על כללי המשפט הציבורי שנקבעו בחוק ובהלכה הפסוקה; סבור היועץ המשפטי לממשלה שאין מקום לקבוע כי דין ההסכם, או איזה מסעיפיו, להיפסל. כל זאת, גם בשים לב להלכה הפסוקה השומרת את ההתערבות בית המשפט הנכבד בהסכמים קואליציוניים למקרים חריגים ונדירים", נכתב בהודעה שיצאה מטעמו.

שופטי בג"ץ צפויים להגיש את פסיקתם בסוף השבוע הקרוב. במידה ויפסקו נגד ההסכם הקואליציוני או נגד המשך כהונת נתניהו כראש ממשלה בעקבות כתבי האישום שעומדים נגדו, מדינת ישראל צפויה להתדרדר למערכת בחירות רביעית. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן