חוזרים ללימודים: רשויות רבות יפתחו את בתי הספר שלהן כבר ממחר

רשויות רבות שעוד טרם החזירו לשגרה את מוסדות הלימודים שלהן, יחלו לעשות זאת ממחר, כאשר חלקן יעשו זאת עד ליום שלישי. תלמידי כיתות א'-ג' ברמת גן צפויים לחזור ללימודים רק בשבוע הבא

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/05/20 17:57 ט באייר התשפ

חוזרים ללימודים: רשויות רבות יפתחו את בתי הספר שלהן כבר ממחר
ארכיון. חוזרים לבתי הספר, צילום: shutterstock

בתי הספר חוזרים לפעילות, חלקם כבר ממחר. דיווח של חדשות 12 מלפני שעה קלה מעלה כי הרשויות שמרדו בהנחיות משרד הבריאות בשבוע שעבר והודיעו כי הן אינן מוכנות לפתיחת בתי הספר ולשמירת על כללי הריחוק החברתי בין התלמידים, פועלות בקדחתנות ויפתחו את שערי בתי הספר לתלמידי כיתות א'-ג' ו - י"א-י"ב כבר מחר, כאשר המאוחרות שביניהן יפתחו את בתי הספר ביום שלישי.

על פי הדיווח, תל אביב (חלק ניכר מהמוסדות), מועצה אזורית אשכול, אשקלון, מצפה רמון, רמת נגב, עכו, אזור, קריית מלאכי, גולן, גליל עליון, מטה אשר, מעלה יוסף, עמק מעיינות, בני שמעון, לכיש, מועצה אזורית הר חברון, מועצה אזורית באר טוביה, מועצה אזורית יואב, להבים, מיתר, נתיבות, אופקים, משגב, נס ציונה, שומרון, קרני שומרון, עמק חפר, עמנואל, ראש העין, הוד השרון, לב השרון הן הרשויות שיפתחו את בתי הספר מחר. 

לעומת זאת, ישנן רשויות שמתכוננות זמן רב יותר לפתיחת המוסדות, ואצלן בתי הספר יפתחו בשלישי. הרשויות המדוברות הן רמת השרון, , חדרה וחיפה. בעיר רמת גן הודיעו כי הפתיחה בשלישי תהיה רק לתלמידי כיתות י"א ו-י"ב, בעוד תלמידי כיתות א'-ג' יחזרו עד יום ראשון הבא. בנוסף, בעיר כרמיאל הוחלט שלא להחזיר את הלימודים מחר והצפי שהדבר ייעשה לקראת סוף השבוע, בכפוף להערכת מצב בעירייה.

בתוך כך, במשרד החינוך מעלים תמונת מצב, לפיה מרבית ההורים בחרו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר השונים, חרף טענות שעלו על סכנת הידבקות בבתי הספר. על פי הנתונים, כמעט 60% מהתלמידים בערים שפתחו את שערי בתי הספר שלהן - אכן הגיעו ליום הלימודים הראשון. מדובר על כ-180 אלף תלמידים ותלמידות, הלומדים ביותר מ-1,500 מוסדות.