מספר החולים מנגיף הקורונה מוסיף לרדת, שליט צפון קוריאה הופיע בציבור: סיכום חדשות השבת

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנפטרים עלה במהלך סוף השבוע ל-229, אך מספר החולים מוסיף לרדת. לאור הנתונים המעודדים מוקד הקורונה של מד"א ייסגר החל ממחר והאחריות בנושא תעבור לקופות החולים. בנוסף לאחר השמועות על מצבו, קים ג'ונג און השתתף באירוע לרגל השלמת הקמתו של מפעל בצפון קוריאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/20 20:31 ח באייר התשפ

מספר החולים מנגיף הקורונה מוסיף לרדת, שליט צפון קוריאה הופיע בציבור: סיכום חדשות השבת
מחלקת קורונה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים בישראל עומד כרגע 6,363 מתוכם 105 במצב קשה ו-82 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל-229. מפרוץ המגפה אומתו בישראל 16,185 חולים.

לאור הנתונים המעודדים הוחלט כי מוקד הקורונה של מד"א, שפעל במשך כל שעות היממה, ייסגר החל ממחר (א') - והאחריות בנושא תעבור לקופות החולים. מוקד 101 של מד"א ימשיך לפעול כרגיל ולתת מענה לכל מקרה חירום רפואי. מד"א ימשיך לבצע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה במתחמי "היבדק וסע", בבתיהם של מטופלים, בבתי אבות ובמוסדות נוספים, ולפנות חולי קורונה מאומתים לבתי חולים ומלונות האשפוז.

עוד עדכן משרד הבריאות כי חולה הקורונה שביקר ביום שני האחרון בסניף איקאה בראשון לציון שהה בחנות בין השעה 14:00 ל-15:00. כל מי ששהה בסניף באותה שעה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי עד 12 במאי. זו הפעם השנייה שמשרד הבריאות מעדכן את השעות שבהן שהה החולה בחנות. בתחילה פורסם כי החולה שהה בסניף בשעות 05:00-04:00 בבוקר, ואתמול דווח שהוא ביקר שם בשעות 17:00-16:00 אחר הצהריים.

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה הלילה כי שליט המדינה קים ג'ונג און השתתף באירוע לרגל השלמת הקמתו של מפעל מצפון לבירה פיונגיאנג – הפעם הראשונה שהתקשורת הממלכתית מדווחת על הופעה ציבורית של קים מאז 11 באפריל. שעה קלה אחר כך פרסמה הסוכנות תמונות שלדבריה צולמו באירוע. באחת מהן נראה קים גוזר סרט אדום בטקס חנוכת המפעל. הבוקר פרסמה צפון קוריאה גם סרטון המתעד לכאורה את הטקס ואת השתתפותו של קים בו.