נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים לדיון במגעים עם חמאס

ראש הממשלה כינס בשבוע שעבר את הוועדה בה חברים כחלון, בנט ודרעי לשיחת ועידה. מתאם השבויים והנעדרים שוחח במוצאי יום השואה עם משפחות גולדין ושאול ועדכן אותן כי מתקיימים מגעים לקידום חילופי שבויים עם ארגון הטרור חמאס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/20 09:53 ו באייר התשפ

נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים לדיון במגעים עם חמאס
צילום: באדיבות המשפחות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, בה חברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי. בשיחת ועידה בקו מאובטח דנו הארבעה על המגעים עם ארגון הטרור חמאס. כך פורסם בחדשות 13. בנוסף, מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, שוחח לפני כשבוע, במוצאי יום השואה, עם משפחות הנעדרים, גולדין ושאול ועדכן אותן כי מתנהלים מגעים של ישראל עם חמאס בנושא השבת בניהן.

ממשפחת גולדין נמסר: "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית".

ביום חמישי שעבר דווח בעיתון הלבנוני אל-אח'באר כי גורמים ברצועת עזה וגם בישראל מעריכים שהקמתה של ממשלת האחדות מחזקת את המגמה הזו ותתרום לעסקת חילופי שבויים. לפני כשבועיים הכחיש ארגון חמאס את המגעים לעסקה, שר האסירים של חמאס אמר: "אני מכחישים את הידיעות על כך שבקרוב יושג הסכם או עסקת חילופי שבויים עם הכיבוש". 

לפני כשלושה שבועות העביר נתניהו מסר לחמאס כי הוא מוכן לפעול להשבת החללים והנעדרים מהרצועה. נתניהו הודיע למנהיג חמאס יחיא סינוואר כי הצד הישראלי ערוך לשיח מיידי במטרה להשיב את החללים והנעדרים חזרה לשטח ישראל.