החל מהבוקר: הקלות נוספות בהגבלות הקורונה

הממשלה ממשיכה להקל בהגבלות לאור נתוני ההדבקה שממשיכים לרדת. התחבורה הציבורית חזרה לפעילות והוסרה ההגבלה על פעילות ספורטיבית 500 מטרים מהבית. מסכה במרחב הציבורי - חובה. מה יהיה בל"ג בעומר?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/20 07:48 ו באייר התשפ

החל מהבוקר: הקלות נוספות בהגבלות הקורונה
התחבורה הציבורית שבה לפעילות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (חמישי) נכנסות לתוקפן הקלות חדשות בהגבלות הקרונה בשל נתוני ההדבקה שממשיכים לרדת. החל מהשעה 5:00 בבוקר שבה התחבורה בציבורית לפעילות, תנועת הרכבות עדיין לא חודשה וטרם התקבלה החלטה בנושא הרכבות. החל משעה 8:00 מבוטלת ההגבלה על פעילות ספורטיבית במרחק של עד 500 מטרים מהבית ואפשר לבצע פעילויות ספורט ללא הגבלה.

נדגיש כי איסור ההגעה לפארקים ולחופי הים נשאר בעינו. חבישת מסכה במרחב הציבורי עדיין בגדר חובה וקנס של 200 שקלים צפוי למפר ההוראה. כמו כן, בשלב זה האיסור על יציאה מהבית למרחק של יותר מ-100 מטרים, עומד בעינו. היום צפויים להימשך הדיונים בממשלה סביב ביטול מגבלות התנועה, פתיחת מכוני הכושר, השווקים, הקניונים, הצימרים והמלונות.

אתמול בשעה 20:00 הוסרו הגבלות רבות לאחר שסגר יום העצמאות פקע. נפתחו חנויות הרחוב כולל חנויות הלבשה, מרכזי קניות לא מקורים, מספרות ומכוני יופי. איסוף עצמי ממסעדות מתאפשר גם הוא.  נזכיר כי בשבוע הבא צפויה לחזור לשגרה מסוימת, בהדרגה, גם מערכת החינוך. הדיונים בנוגע לפתיחת גני הילדים והמעונות עדיין נמשכים. במערכת החינוך יודעים כי בתי הספר ערוכים לחזרה לשגרה מבחינה היגיינית, אך חוששים כי למעונות ולגנים אין את היכולת הזו.

ל"ג בעומר. למרות הירידה במספר החולים, בממשלה מתכוונים להמשיך במגמת ההחמרה בהגבלות הקורונה בתקופת החגים, וצפויים להטיל הגבלות משמעותית בל"ג בעומר. לפי המלצת משרד הבריאות והמל"ל, תיאסר הדלקת מדורות ברחבי הארץ, פרט לשלושה מוקדים מרכזיים - בהם ידרשו להקפיד על כללי הריחוק.