בישיבות ההסדר רוצים לחזור לבתי המדרש: "החזרה צריכה להיות מאוזנת"

ועדת השרים תתכנס היום ותדון גם על חזרת ישיבות ההסדר לישיבות ולבתי המדרש. ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר: "אנחנו שמים על כף המאזניים את חשיבות לימוד התורה, זה קריטי לעם ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/20 14:24 ג באייר התשפ

בישיבות ההסדר רוצים לחזור לבתי המדרש: "החזרה צריכה להיות מאוזנת"
צילום: Yossi Zeliger/FLASh90

בשעה זו (שני) מתחיל דיון בוועדת השרים על פתיחת מערכת החינוך, או לפחות חלק ממנה, על פי מתווה שר החינוך, הרב רפי פרץ. בדיון יעלה גם המתווה המתגבש בין המל"ל ומשרד החינוך ובשיתוף איגוד ישיבות ההסדר והישיבות החרדיות, לחזרת תלמידי הישיבות לבתי המדרש ולמוסדות.

בשיחה עם חדשות כיפה, אמר אוּרי פינסקי, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר כי "נכון לעכשיו הכל תלוי במתווה המוצע. אם המתווה יתקבל ודאי שזו לא תהיה חזרה רגילה. תהיה חזרה חלקית, בקפסולות. יש סעיפים שהוצעו, לא נפרט אותם עכשיו, הם יעלו היום וידונו על ידי נציגי המשרדים השונים".

לשאלה האם איגוד ישיבות ההסדר ילחץ על נציגי משרד החינוך כדי לחזור לישיבות, השיב פינסקי: "אנחנו מאוד מאוד רוצים לחזור לישיבות, זה ברור. יחד עם זה, אנחנו חושבים שחזרה צריכה להיות באופן מאוזן, כזה שלוקח בחשבון את הנושאים הבריאותיים. מצד אחד חשוב לנו מאוד, ואמרנו את זה בכל השיחות לכל הגורמים השונים, אנחנו שמים על כף המאזניים את חשיבות לימוד התורה, זה קריטי לעם ישראל, "תורה מגנא ומצלא" וכו'. יחד עם זה, זו אותה תורה שלימדה אותנו כי פיקוח נפש דוחה הכל". עוד אמר פינסקי: "חשוב לנו שהמתווה יעלה על שולחן הדיונים בצורה משמעותית ורצינית, שלא תהיה תחושה חס ושלום שהתורה היא אחרונה, לא התורה של הציונות הדתית ולא התורה של החרדים, זו אותה תורה. יחד עם זה, אני לא חושב שנכון ללחוץ באופן חריף ולהשבית מערכות. אנחנו רוצים דיון רציני".

ומה עושים בינתיים ראשי הישיבות? "אני מקבל כל יום המון טלפונים, בעיקר מראשי ישיבות, בעיקר המבוגרים יותר, הם מלמדים תורה כל הזמן ופתאום סוגרים להם את הישיבות, הם לא יודעים מה לעשות, כמו דג מחוץ למים".

נבהיר כי אין שום הבדל בחזרת הישיבות החרדיות וישיבות ההסדר. שבוע שעבר קיים שר החינוך הרב רפי פרץ, לבקשתו, היוועצות עם האיגודים. איגוד ישיבות ההסדר, איגוד הישיבות הגבוהות ואיגוד המדרשות. השר שמע את הרבנים והמתווה הועבר לאיגודים לצורך הוספת הערות.