איילת שקד: "עושים פה שינוי משטר בשבוע"

שרת המשפטים לשעבר לא מרוצה מהמהלכים האחרונים בכנסת שמקדמים בליכוד ובכחול לבן: "עושים שינוי של שיטת משטר בשבוע ולכן לדעתנו זה חייב להיות בהוראת שעה ובטח אי אפשר לשריין את החוק הזה מעל 61"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/20 11:19 ג באייר התשפ

איילת שקד: "עושים פה שינוי משטר בשבוע"
איילת שקד , צילום: פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, דיברה הבוקר על רקע חקיקת הרוטציה והכנתו של חוק יסוד הממשלה על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה לצורך כך: "יש שם בעיות קשות מאוד. אנחנו הגשנו כמה וכמה הסתייגויות, עושים שם בעצם שינוי של שיטת משטר בשבוע ולכן לדעתנו זה חייב להיות בהוראת שעה ובטח אי אפשר לשריין את החוק הזה מעל 61. יש שם כל מיני דברים מאוד מוזרים שנכתבו בחקיקה". את הדברים אמרה שקד ב-103fm. 

על החלטת בג"ץ להקפיא את המעקב שהפעיל השב"כ על מכשירי הסלולר של חולי הקורונה, עד לעיגון חקיקה בנושא, אמרה שקד: "לא מפסיקים חס וחלילה, ממשיכים רק ביקשו שזה יהיה בחקיקה ראשית ולא בתקנות שעת חירום. צריך להבין זה כלי באמת קיצוני, שמופעל בדרך כלל נגד ארגוני טרור, אבל אנחנו נמצאים במצב קיצוני. מצב בו יש מיליון מובטלים, משביתים את המשק ואנשים מאבדים את חייהם - זה מצב קיצוני. לכן, אני חושבת שהשימוש בו הוא נכון כל עוד נעשה בפיקוח הדוק של הכנסת, שזה מה שאנחנו עושים היום בוועדת חוץ וביטחון".

לראיון המלא:

https://103fm.maariv.co.il/mediaEmbed.aspx?ZrqvnVq=HMFEMM&c41t4nzVQ=FJF