ברוב של 64 אחוזים: ועידת מפלגות העבודה אישרה את ההצטרפות לממשלת האחדות

ועידת מפלגת העבודה החליטה להצטרף לממשלת האחדות, ובשבוע הבא תתקיים הצבעה על מיזוג המפלגה עם כחול לבן. פרץ בירך: "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה". ח"כ מיכאלי, שהתנגדה למהלך, תשקול את צעדיה, אך לא צפויה לפרוש מהמפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 21:28 ב באייר התשפ

ברוב של 64 אחוזים: ועידת מפלגות העבודה אישרה את ההצטרפות לממשלת האחדות
עמיר פרץ בממשלה?, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ועידת מפלגת העבודה אישרה ברוב מובהק של 64.2 אחוזים לעומת 34.8 מתנגדים את הצעתו של יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, להצטרפות לממשלת האחדות. ההשתתפות בהצבעה היתה באמצעים דיגיטליים בגלל נגיף הקורונה, וככל הנראה גרמה לאחוז הצבעה גבוה במיוחד של 91 אחוזים (3,498 קולות כשרים). בשבוע הבא תעלה ההחלטה למיזוג מפלגת העבודה עם מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ. 

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ ברך על ההחלטה: ”אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום  ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית.

עוד הוסיף היו"ר: "אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל. אני מודה לחברי איציק שמולי על שיתוף הפעולה, ובטוח שאזרחי ישראל יזכו לשר רווחה מעולה שיתביע חותם חברתי ואנושי במשרד הרווחה ובממשלה כולה".

גם ח״כ איציק שמולי התייחס לניצחון בועידת מפלגת העבודה: "אני מודה לחברי וחברות ועידת המפלגה שאישרו את הצעתנו ברוב מוחץ והעניקו לנו את המנדט להצטרף לממשלת האחדות ולצאת לדרך משותפת עם בני גנץ ו"כחול לבן". לא מדובר בהכרעה קלה, אך תחת נסיבות החירום היא האחראית והנכונה מכולן. בכוונתנו להיאבק מתוך הממשלה למען שינוי טוטאלי של המדיניות החברתית- כלכלית, ובתוכה מתן מענה משמעותי יותר לנפגעי המשבר הכלכלי של הקורונה, וכן להיות הסמן השמאלי שירסן כל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה, או לקדם סיפוח חד צדדי".

חברת הכנסת מרב מיכאלי,שהתנגדה למהלך, הודיעה כי היא תשקול את צעדיה: "היום בו ביבי נתניהו הצהיר שתוך כמה חודשים הוא יספח את יו"ש - זה היום בו בחרו עמיר פרץ ואיציק שמולי להצטרף אליו. גנץ ואשכנזי, והיום גם פרץ ושמולי, עשו את הגניבה הפוליטית הגדולה של קולות הישראלים והישראליות שבחרו בהם. ההסכם הקואליציוני שלהם עם ביבי הוא אוסף מביש של שקרים ועיוותים, והוא עוד ייבחן בבית המשפט העליון. על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון. בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

במפלגת מרצ מיהרו לגנות את החלטת הועדה. אלוף במיל' וסגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן בתגובה לתוצאות ועידת מפלגת העבודה: למרות זחילת העבודה לממשלה, שמאל הציוני חי ובועט
נכון, המחנה שלנו שהיה גדול וחזק התפורר. מנהיגים שסמכנו עליהם הבטיחו הבטחות לפני הבחירות, רק כדי להפר אותן עם סיומן. אבל, וזה אבל חשוב. אסור שרוחנו תיפולזה הזמן להדק את השורות, לאסוף אנשים טובים ולצאת לדרך חדשה. לחדש התקווה - זו משימתנו! התקווה לעתיד טוב יותר, של שלום וביטחון, של מדינה מתוקנת הפועלת לטובת אזרחיה - כל אזרחיה. אין להרתע מהקשיים, אין להיבהל מאורכה של הדרך. אנחנו, מחנה השמאל הפטריוטי, הגאה הפעיל והנחוש. חייבים להביא ביחד לשינוי ותקווה לישראל".