יהודה ולד נגד נתניהו: קבלת כל דרישות החרדים ללא מצמוץ מזכירה שוב את היחס של ביבי לציונות הדתית

מנכ"ל האיחוד הלאומי הסביר, בעדכון פוליטי לחברי מרכז המפלגה, כי ימינה תשאר מאוחדת: "הובהר לנו על ידי חברינו מהבית היהודי והימין החדש שכל ניסיונות הפילוג והפירוק של הרשימה לא יצלחו" ותקף את ראש הממשלה על יחסו לציונות הדתית: "מקווה שאנשי הכיפות הסרוגות יזכרו זאת בעתיד כשחלקם יפזלו שוב למפלגות אחרות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/04/20 18:18 ב באייר התשפ

יהודה ולד נגד נתניהו: קבלת כל דרישות החרדים ללא מצמוץ מזכירה שוב את היחס של ביבי לציונות הדתית
יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

מנכ"ל האיחוד הלאומי,יהודה ולד, שיגר עדכון פוליטי לחברי מרכז המפלגה בו תקף את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו ודחה את הדיווחים על פירוק ימינה. 

"אין זה סוד שלמרות שחפצי אחדות אנו ,שמחים בהקמת ממשלה בישראל ומסכימים שהליכה לבחירות רביעיות היא טעות קשה - הממשלה הנוכחית היא בעייתית מאוד", הסביר ולד את ההסתייגות של ימינה והוסיף: "הכניעה בנושאים רבים וחשובים ,כמו הויתור על תיקי הביטחון והמשפטים לרשימה קטנה של 17 מנדטים שזה מכבר הסכימה לשבת בממשלה עם תומכי הטרור ברשימה המשותפת - מדליקים נורת אזהרה אדומה ביחס להיותה ממשלת אחדות או ממשלת שמאל".

"במידה ונוכל להשפיע מבפנים ולהזיז את הספינה כפי רצונם של רוב מצביעי הימין והרוב היהודי במדינה -להחלת ריבונות, לשמירה על זהותה היהודית של המדינה, לשמירת האיזונים של המערכת השופטת, לשמירה על האינטרסים של הציונות הדתית – אנחנו נהיה שם. במידה וראש הממשלה יחליט שהוא מסרב לשותפות עמנו ,לתת לנו את יכולת ההשפעה הדרושה ויעדיף לפרק את בלוק הימין- נפעל לקידום כל אותם ערכים החשובים לנו מספסלי האופוזיציה.

כפי שעודכנתם, בסוף שבוע שעבר שוחח בשם רשימת ימינה-נפתלי בנט עם ראש הממשלה נתניהו.
השיחה הייתה חיובית וטובה בה הובהרה עמדתנו - נשמח לקחת חלק בממשלת האחדות כל עוד נקבל נקודות השפעה משמעותיות שיאפשרו לנו למשוך את הממשלה ימינה .הן מצד קווי יסוד והסכמות בנושאים לאומיים חשובים והן ביחס לקבלת תפקידים משמעותיים. עד כה מאז אותה שיחה לא היה שיח נוסף עם הליכוד ולא חזרו אלינו עם שום הצעה רלוונטית כלשהיא.

אני חייב לומר לכם שאני לא יודע מה תהיה התוצאה-  קואליציה או אופוזיציה. אבל דרך ההתנהלות של הליכוד במיוחד בהשוואה להתנהלותם עם המפלגות החרדיות וקבלת כל דרישותיהם ללא מצמוץ, מזכירה שוב (ושוב) את היחס של ביבי לציונות הדתית. מקווה שאנשי הכיפות הסרוגות יזכרו זאת בעתיד כשחלקם יפזלו שוב למפלגות אחרות. חשוב לציין שבניגוד לספינים כל מרכיבי רשימת ימינה מאוחדים והולכים יחד לקואליציה או לאופוזציה. הובהר לנו על ידי חברינו מהבית היהודי והימין החדש שכל ניסיונות הפילוג והפירוק של הרשימה לא יצלחו.