בנט: "תשאלו את נתניהו למה לא הוזמנתי להשתתף בישיבה מחר"

שר הביטחון נפתלי בנט מתייחס להמשך ההתמודדות עם משבר הקורונה, וקורא שוב לפתוח את המשק. "המערכת הכלכלית בישראל במצב קשה מאד"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/04/20 15:57 ב באייר התשפ

בנט: "תשאלו את נתניהו למה לא הוזמנתי להשתתף בישיבה מחר"
נפתלי בנט. קורא לפתיחת המשק, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט מדבר היום (א') לתקשורת, ומתייחס להמשך ההתמודדות הלאומית עם משבר הקורונה. כזכור, בשבוע שעבר הציג שר הביטחון תכנית אסטרטגית מפורטת ליציאה מהמשבר, כאשר הוא מבקש להחזיר באופן הדרגתי את מערכות החינוך והמשק לשגרה מלאה. 

"הגיע הזמן לפתוח את מדינת ישראל וכלכלת ישראל מחדש. המערכה הגדולה צריכה לעבור מהמלחמה בקורונה, לשיקום המערכות שניזוקו. בצד זה, צריך לשמור על הזקנים והאוכלוסיות המבוגרות". בנט התייחס לביקורת על מערכת הבריאות ואמר כי ההחלטות היו נכונות ותאמו את המצב לאותו רגע, וכיום המשק כבר אפשרי לפתיחה ולכן יהיה נכון לפתוח אותו.

"חייבים למנות פרוייקטור לאומי להקמת מערך בדיקות. זה קריטי. אני כל הזמן מציע את צה"ל, אבל זה לא חייב להיות דווקא משם. צריך למנות אדם שמוכשר לעניין ולהקים את המערך הזה" התייחס שר הביטחון גם למצב הבדיקות בארץ.

בנט נשאל במסיבת העיתונאים מדוע לא הוזמן על ידי ראש הממשלה להשתתף בישיבה מחר בעניין פתיחת מערכת החינוך, והשיב כי את הפתרונות לנתניהו. "תשאלו אותו מדוע לא הוזמנתי לישיבה". יו"ר ימינה הוסיף כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה "רק כדי לחמם כיסאות" אך סייג ואמר כי ראש הממשלה עושה מאמצים כבירים להכניס אותו לממשלתו.

כזכור, בנט הציע בשבוע שעבר תכנית יציאה מפורטת מהמשבר, ואלו עיקריה:

  • אנשים מעל גיל 65 או ציבור בסיכון גבוה, יישארו בבית ויהיו זכאים לדמי אבטלה. 
  • פתיחת הכלכלה (מסחר, שירותים, ייצור) להיקף של 100%, תוך הגדרת כללים והתניות חריפות כמו: חיטוי מעלית פעמיים בשעה, מדידת חום, ומרחק חברתי. מפר ההנחיות ייענש בחומרה.
  • טיפול בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים.
  • מינוי פרוייקטור לאומי עם סמכויות מלאות להקים מערך בדיקות, חקירות ומידע. השר המליץ להטיל זאת על צה״ל.