בג"ץ דחה את העתירה נגד מתן פרס ישראל לרב יעקב אריאל

בית המשפט העליון הותיר את הענקת פרס ישראל לרב אריאל על כנה, ודחה את עתירת האגודה למען הלהט"ב, שדרשה שלא לתת לרב את הכבוד, נוכח התבטאויות עבר שלו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/04/20 16:18 ב באייר התשפ

בג"ץ דחה את העתירה נגד מתן פרס ישראל לרב יעקב אריאל
הרב אריאל. יקבל את פרס ישראל, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

בית המשפט העליון דחה את עתירת האגודה למען הלהט"ב שדרשה שלא להעניק פרס ישראל לרב יעקב אריאל. כזכור, הרב אריאל התבשר על ידי שר החינוך כי נבחר לחתן פרס ישראל לשנה זו, אולם נגד הרב הוגשה עתירה לבית המשפט העליון שמבקשת לא להעניק לרב את הפרס. היום (א') בית המשפט העליון דחה את העתירה.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "התבטאויותיו של הרב אריאל הן צורמות, עולבות ופוגעות בציבור שלם – ואולם לא ניתן ואין זה ראוי להגביל את מתן פרס ישראל לאלה המחזיקים בדעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי"

מי שביקש להגיב על החלטת בג"ץ הוא יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו שאמר למעריב: "אני שמח כי בג"צ לא נתן יד לניסיון ההשתקה ורמיסת ערך היהדות ותורתו הגדולה של הרב יעקב אריאל. הניסיון של גופים אנטי יהודיים להכפיש את התרבות היהודית ואת מנהיגיה רק בשל העובדה כי תפישת עולמם איננה כשלהם, הוא בזוי. גופים אלו תומכים בחופש הביטוי אך ורק כשאשר זה מתאים להם ומנסים לקבור את הקולות האחרים בתביעות ובבירוקרטיה.

"אין ראוי מהרב אריאל לקבלת פרס ישראל. למרות כל זאת, בג"צ טרח לכתוב כי הרב אריאל איננו נמצא בקונצנזוס, למרבה הצער, שופטי בג"צ שכחו כי מזמן הם בעצמם אינם נמצאים בקונצנזוס הציבורי" הוסיף הרב אליהו.

מנגד, יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, התאכזבה מהחלטת בית המשפט: "אנחנו מאוכזבים אך מכבדים את פסיקת בג״ץ ומזכירים כי כפי שקבעו השופטים מדובר בהתבטאויות ״צורמות, בוטות ועולבות בציבור שלם״ שאין להקל בחומרתן. אמנם הרב אריאל יקבל את פרס ישראל לספרות תורנית ביום רביעי, אך הרוח הרעה של אמירותיו תמשיך לרחף מעל ראשו לתמיד. במציאות שבה אלפי להט״בים סופגים אלימות ושנאה על בסיס יומיומי ומופלים בכל תחומי החיים רק בגלל מי שהם, חובתנו הבסיסית כאזרחים וכאזרחיות להוקיע את השנאה וההסתה מכל סוג, ולהמשיך במאבק הצודק לשיוויון וביטחון עד שננצח".