עימותים ומעצרים בהפגנת הסוחרים בשוק מחנה יהודה

סוחרי שוק מחנה יהודה מחו על כך שהשוק נשאר סגור, בזמן שעסקים וחנויות ברחובות נפתחים. המשטרה פיזרה את ההפגנה, ועצרה אחדים ממשתתפיה: "בושה למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 11:22 ב באייר התשפ

עימותים ומעצרים בהפגנת הסוחרים בשוק מחנה יהודה
מחאה ומעצרים בשוק מחנה יהודה, הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחאת הסוחרים. בעלי הדוכנים והחנויות בשוק מחנה יהודה, שנשאר סגור הבוקר (א'), על אף שהממשלה התירה פתיחת חנויות ברחובות, יצאו למחאה וקיימו הפגנה בפתח השוק. המשטרה הגיעה למקום, פיזרה את המפגינים וחילקה דו"חות. מספר מפגינים נעצרו.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל פועלים במסגרת מחאה המתקיימת במקום, לשמירה ואכיפת צו בריאות העם". 

אחד הסוחרים בשוק אמר: "לסגור את השוק זה הכי קל. מה ההבדל ביננו לבין הסופרים? זו בושה למדינת ישראל".

יו"ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן, אמרה לפני ההפגנה: "ממשלת סאלח שבתי המנותקת - התעוררי ואפשרי לנו לפתוח את השוק. שכחתם מי חיוני לאזרחים, אתם יורקים לנו בפנים. ממשלה שמאפשרת לספרים ומכוני יופי לשוב לעבוד כדי שלא יעבדו בשוק שחור ויעשירו את קופת המדינה, ולא מפני שהם חיוניים ולבטח שלא בשל יכולתם לשמור על הנחיות משרד הבריאות".

לדברי פרידמן, "הזלזול מצד הממשלה בנו אנשי השווקים, חצה כל גבול. בעלי הסופרים סופרים את השטרות ואנחנו סופרים את החובות. בפעם הבאה שפוליטיקאי כזה או אחר יגיע לכאן לקושש קולות לקראת הבחירות, נגרש אותו בבוז צורם. שיחפשו תומכים באיקאה ובסופרים".

ליאון: "תומך בסוחרים"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הביע תמיכה במאבק הסוחרים, והציג את תכניתו לפתיחת השוק: "אני תומך בסוחרים ומחזק את ידם. בשבועות האחרונים אני פועל רבות למען פתיחתו שוק מחנה יהודה וסבור כי אין סיבה שמתחמים אחרים יפתחו והשוק לא".

לדברי ליאון, "הגשתי תכנית מסודרת לפתיחת השוק והצעתי יותר מפעם אחת שהעירייה תיקח אחריות בשוק על השמירה על הנחיות משרד הבריאות. אני מקווה שהממשלה תאשר בהקדם את פתיחתו שם השוק שמהווה מקור פרנסה למאות משפחות ירושלמיות.
אני מבטיח שאמשיך ולא ארפה את ידי עד שנפתח את השוק מחדש".

המפה לפתיחת השוק שהציגה העירייה

המפה לפתיחת השוק שהציגה העירייהצילום: ללא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן