מסתמן: טיפולי הפוריות יחזרו - באופן חלקי בלבד

המועצה הלאומית לרפואת נשים מתכוונת להמליץ על החזרת טיפולי הפוריות בבתי החולים - רק לנשים מגיל 39. בפורום הנשי לפוריות טוענים: "מפלים לרעה את רוב הנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 08:28 ב באייר התשפ

מסתמן: טיפולי הפוריות יחזרו - באופן חלקי בלבד
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המועצה הלאומית לרפואת נשים קיימה ביום שישי האחרון דין מיוחד בנושא החזרת טיפולי הפוריות בבתי החולים לאחר שהופסקו בשל התפשטות הקורונה, ועל פי גורמים המעורים בדיון המועצה, המשמשת גוף מייעץ למשרד הבריאות, צפויה להמליץ על החזרת טיפולי הפוריות לנשים מגיל 39 ומעלה. כך דווח הבוקר (א') ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, הידיעה הביאה לזעם בקרב קבוצות נשים העוברות טיפולי פוריות. בעמוד הפייסבוק של הפורום הנשי לפוריות בישראל, הגוף שאיים בעתירה לבג"ץ נגד הפסקת טיפולי הפוריות, עלה פוסט זועם שכוון נגד שר הבריאות ליצמן וראשי מערך הבריאות בישראל. 

בפוסט נכתב: "אז הנה ליצמן עומד להתקפל, עוד שלב בנסיגה המבוהלת שלו מהלחץ שלכן בנות, של בית המשפט העליון, של התקשורת ושל הפוליטיקאים. ביום ראשון, הוא והבר סימן-טוב, צפויים לאשר שנשים מגיל 39 תוכלנה לשוב לטיפולים מתחילת מאי. בראבו. החדשות הטובות הן שהתקדמנו. לכאורה זאת קבלה של המתווה עליו אנו נאבקים בבג"צ, בכנסת ובתקשורת, מתווה אייל"ה. אבל במציאות אלה חדשות רעות מאוד. החדשות הן שרק 4000 נשים מתוך 15-20 אלף נשים שאנו מייצגות, יקבלו טיפולים. 11-16,000 מהבנות שלנו, יחלו בטיפולים רק חודש אחרי, בתחילת יוני 2020, חמישה שבועות מהיום. חדשות בהחלט לא טובות".

בארגון פנו ישירות לשר הבריאות ליצמן, והודיעו כי יפנו לבג"ץ: "החדשות שלנו אליך שאיננו מפקירים את אחיותינו הצעירות מגיל 39. נוסיף ונאבק בהחלטות שרירותיות אלה, באמצעות בג"צ, המערכת הפוליטית העולה ומתקוממת, הרופאים, התקשורת והעם כולו. התר לאלתר את השבת כלל טיפולי הפוריות לכל הגילים, החל מתחילת מאי. ואם חסר כסף, דפוק על שולחן ראש הממשלה, שיקצה משאבים. אתה יודע איך עושים את זה. אתה עושה את זה מדי דיון בעניינים שאינם בריאותנו. עשה זאת עבורנו. זה או זה או שבג"צ יכריע".