קרית מלאכי תקיים חגיגות ביום העצמאות: "יום הולדת חוגגים גם כשמרגישים פחות טוב"

ראש עיריית קרית מלאכי, אליהו זהר, כתב כי החגיגות בעיר יתקיימו בהיקף צנוע, אך לא יבוטלו: "חגגנו את יום העצמאות אחרי מלחמות עקובות מדם, ובתקופות של פיגועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/20 22:24 א באייר התשפ

קרית מלאכי תקיים חגיגות ביום העצמאות: "יום הולדת חוגגים גם כשמרגישים פחות טוב"
ראש עיריית קרית מלאכי, אליהו זהר, עם השר דרעי, צילום: יעקב כהן, פלאש90

חגיגות יום העצמאות. לאחר שראשי ערים רבים הודיעו על ביטול חגיגות יום העצמאות ה-72, שיחול ביום רביעי הקרוב, בשל המשבר הכלכלי ובשל הנחיות הריחוק החברתי, ראש עיריית קרית מלאכי, אליהו זהר, הודיע כי בעירו לא מוותרים על החגיגות, על אף המצב.

זהר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תושבים יקרים, הרשו לי להביע דעה קצת פחות מקובלת בימים אלו: יום הולדת חוגגים כילדים וכמבוגרים, בזמנים טובים וגם כשמרגישים פחות טוב. כי יום הולדת זהו היום בו האדם היקר לנו נולד. הדבר היחיד שעשוי להשתנות הוא היקף החגיגה בגלל נסיבות פחות נעימות. 
יום העצמאות הוא יום ההולדת של מדינת ישראל. את יום ההולדת הזה חגגנו אחרי מלחמות עקובות מדם, בהם איבדנו את בנינו ובנותנו, אחרי תקופות של פיגועים בהם נרצחו אזרחים וכמובן בימי השגרה.

"ישראל עוברת תקופה מאתגרת: הרחקות, מחלות, איבוד פרנסה וגם חיי אדם לצערנו. המצב לא אופטימלי, רוח העם לא במיטבה, אבל יום העצמאות זהו יום חגה של המדינה שלנו ולכן המשימה היא לזקוף את הראש, להניף את הדגל ולחגוג".

זיקוקים בתל אביב, בשנה שעברה

זיקוקים ביום העצמאות בתל אביב, בשנה שעברהצילום: פלאש 90

"לא, אין בכוונתנו לבטל את החגיגות ולהצטרף לאלו שבזבזו מאות אלפים על אירועים בחול המועד או בשידורים חיים בפייסבוק עם מיטב האומנים והזמרים, אך בחרו "להוריד את הדגל" ביום העצמאות באמתלה של מצב הרוח.

"התקציב של חגיגות חול המועד ויום העצמאות בהפקת העירייה הגיעו ל-10% ממה שאנחנו רגילים להוציא על ההופעות בשגרה. אנחנו חוגגים, אבל באופן צנוע יותר. חשוב להבין שהחוסן הלאומי הוא מרכיב חשוב במאבק נגד המחלה".

בהמשך הוסיף: "קריית מלאכי נוהגת באחריות תקציבית תוך שימת לב לאיזון בין צרכי התושבים. אנחנו לא צריכים לקצץ כמה אלפי שקלים של זיקוקים כדי לעזור במאות אלפי שקלים עבור מי שצריך. אז לא, קריית מלאכי לא מוותרת על יום הולדת למדינת ישראל".