ראשי הערים: לא ייערכו מופעי זיקוקים ביום העצמאות

למרות שהממשלה אישרה לקיים מופעי זיקוקים, ראשי עיריות הודיעו כי ברשות שלהם לא יתקיימו זיקוקים בשל החשש מהתקהלות והתפרצות נגיף הקורונה: "מדובר בפיתוי מיותר שנכון יהיה לוותר עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/20 22:44 כח בניסן התשפ

ראשי הערים: לא ייערכו מופעי זיקוקים ביום העצמאות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ראשי רשויות ראשי ערים החליטו שלא לקיים השנה את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות, שצפוי להערך בשבוע הבא, בשל החשש מהתקהלות והדבקה המונית בנגיף הקורונה. 

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שהיה מראשוני ראשי הערים שסגרו את בתי הכנסת בעירם הסביר: "יש צורך לשדר צניעות ולמנוע מצב שהמופע יהיה רק לטובת מי שמתגורר בסמוך למקום ההופעה, שכן הציבור לא יוכל לצאת מהבית"

גם עיריות רמת גן והוד השרון הודיעו כי לא יקיימו מופע זיקוקים ביום העצמאות. ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר: "ההחלטה לאשר מופעי זיקוקים, מנוגדת לא רק להמלצות משרד הבריאות והמשטרה עד כה, אלא גם להיגיון ולשכל הפשוט. בימים בהם מבטלים עליה של משפחות שכולות לקברי האהובים שנפלו בהגנה על המדינה, דווקא מופעי זיקוקים יביאו עימם התקהלויות. לכן אנו בהוד השרון סבורים  כי מדובר בפיתוי מיותר, שלמרות החלטת הממשלה, נכון יהיה לוותר עליו". 

"במציאות כלכלית קשה, כשהיקפי הנזק הכלכלי לרשויות, לעסקים ולתושבות והתושבים, רק מתחילים להתברר, נכון יהיה לעשות שימוש מושכל יותר בתקציב העירוני, מאשר מופעי זיקוקים קצרים שממילא מרבית התושבים לא יחשפו אליהם" קבע כוכבי.

ראש עיריית רת גן, כרמל שאמה הכהן הצטרף למתנגדים: "ברמת גן לא יהיו זיקוקין בשמים. ברוח התקופה ועדי שכונות ובניינים שירצו זיקוקים ידניים להדלקה במרפסות נשמח לספק להם (מדובר בזיקוקי עוגות יום הולדת). לכל מי ששואל למה לא יהיה? 1. זה פוגע בהלומי קרב. 2. זה פוגע בבעלי חיים. 3. אנחנו הולכים לקראת משבר כלכלי חסר תקדים שיגרור גזירות. 4. בכדי לאפשר צפיה ישירה לתושבי העיר צריך עשרות רבות של מוקדים בעלות מטורפת.5. עלול לגרום להתקהלויות רחוב בכדי לצפות בנוחות ובטבעיות".

בתוך כך, גם עיריית כרמיאל הודיעה שלא תקיים מופעי זיקוקין ולייזר בערב יום העצמאות, כאשר הכספים שהיו עתידים לצאת על רכישת זיקוקים יופנו לסייע לתושבים ולבעלי עסקים בעיר.

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי אמר: "בחנו, שקלנו והחלטנו כי למרות שהמשטרה מאשרת ומשרד התרבות מבקש מהרשויות המקומיות לקיים בכל עיר מופע זיקוקים אחיד בשעה 22:00  לא נוציא השנה כספים בערב העצמאות על זיקוקים, ולא על מופע לייזר. בעת הזו הכסף שייחסך מחגיגות ערב העצמאות, יידרש ויועבר למימון רכישת מוצרי מזון וסיוע למשפחות נזקקות , למימון פטורים והנחות מארנונה שנעניק לעסקים ומפעלים, להמשך טיפול ועזרה לקשישים וניצולי שואה, לעזרה לחינוך המיוחד, להצטיידות מיגון לתושבים וחיטוי המרחבים הציבוריים ולעוד נושאים חשובים שנזדקק לחזקם בתקופה הקרובה". 

מנגד, שרת התרבות מירי רגב הודיעה, בתדרוך עיתונאים בהר הרצל, כי הממשלה החליטה לאפשר את מופעי הזיקוקים, למרות הסתייגות המשטרה והמופע המרכזי בהר הרצל יכלול זיקוקי דינור.