דרישה משר הדתות: פטר רבני הערים שמנעו מחני ליפשיץ להשיא משואה

הסערה בעקבות פרישת שליחת חב"ד בנפאל מלהשתתף בטקס המשואות ביום העצמאות, מחריפה. בארגון החזית להגנת הדמוקרטיה דורשים לפטר את רבני חב"ד המשמשים גם רבני ערים, לאחר שהפעילו לחץ על ליפשיץ לפרוש הטקס

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 17:35 כט בניסן התשפ

דרישה משר הדתות: פטר רבני הערים שמנעו מחני ליפשיץ להשיא משואה
חני ליפשיץ, צילום: ללא

בישראל קמה סערה לאחר שחני ליפשיץ, שילחת חב"ד בנפאל, פרשה מטקס המשואות. ליפשיץ שהייתה אמורה להשיא השנה משואה לציון 72 שנות עצמאות למדינת ישראל, הודיעה למרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט כי נבצר ממנה מלהשיא משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי. הסיבה בגינה ליפשיץ בחרה לוותר על הכבוד היא הוראה מטעם רבני חב"ד שאסרו עליה להשתתף בטקס.  

ההחלטה של הרבנים הביאה לביקורת ציבורית רבה, וכעת בארגון "החזית להגנת הדמוקרטיה" דורשים מהשר לשירותי דת, יצחק וקנין, לפטר את אותם רבני חב"ד המשמשים גם רבני ערים. במתבם כתבו: "בית דין רבני של חב"ד קבע כי על הברת ליפשיץ לבטל את השתתפותה בטקס, וכי אם לא תעשה כן ישלל ממנה מפעל חייה וילדיה לא יוכלו להמשיך ולהתחנך במוסדות חב"ד. נוכח איום נורא זה לא נותר לליפשיץ אלא לבטל השתתפותה".

צילום: החזית להגנת הדמוקרטיה

"פסיקת בית הדין לא מפרטת את הסיבות בגללן הוציאו הרבנים את ההנחייה. ניתן רק להניח אחת משתיים: הרבנים מתנגדים להשתתפות בטקס ציוני או מתנגדים לכך שאישה תייצג את חב"ד. כל אחת מהעילות ושתיהן יחד הן פסולות ומקוממות". אנשי הארון מציינים כי על הפסיקה הזו חתומים בין השאר הרב הראשי של העיר חולון יוחנן גוראריה, הרב הראשי של העיר אילת יוסף הכט והרב הראשי של קרית גת משה הבלין. בעקבות כך כתבו: "כפיית ביטול השתתפותה של הגב' ליפשיץ, לצד פגיעתה החמורה בכבודה כאישה, מראה גם חוסר נאמנות של אותם רבני ערים לתפקידם ולחובתם כמשרתי ציבור במדינת ישראל. אנו דורשים שתפעיל סמכותך לפי חוק ותורה על פיטוריהם של שלושת רבני הערים".