ברשות הפלסטינית מתנגדים להנגשת מערת המכפלה

"מדובר בגזל קרקעות ופגיעה בקדשי האסלאם" טוענים ברשות ובארגון החרם "קול יהודי לשלום". התגובות באות לאחר אישור התכנית להפקעת השטח מידי הווקף הירדני והחזרתו למדינת ישראל על מנת להנגיש את המקום לנכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 17:05 כט בניסן התשפ

ברשות הפלסטינית מתנגדים להנגשת מערת המכפלה
עדיין לא מונגשת לנכים. מערת המכפלה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

שלושה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר להפקיע את שטח מערת המכפלה מידי הווקף הירדני. ההחלטה נועדה כדי להנגיש את המערה לבעלי צרכים מיוחדים. בתגובה להחלטה ברשות הפלסטינית מאיימים במאבק ואומרים מדובר בפגיעה בקדשי האיסלם. גם לארגוני החרם זה מפריע וחשבון הטוויטר של ארגון החרם "קול יהודי לשלום" נכתב שחברון ומסגד איבריהם הם תחת מתקפה מצד מדינת ישראל. 

הארגונים טוענים שישראל עומדת לבצע במקום גזל קרקעות  וכן המעלית במקום תשרת יהודים בלבד. עוד טענו שעל פי אונסק"ו מערת המכפלה היא שטח ששייך לפלסטינים ולכן אין אישור לישראל להפקיע את השטח. שר הדתות הפלסטינייצא עם מסר דומה על כך שאזור מערת המכפלה הוא שטח פלסטיני-מוסלמי קדוש והם מגנים בחריפות רבה כל פגיעה בשטח. עוד קולות ברשות טוענים שישראל מנצלת את את משבר הקורונה, שבקהילה הבינלאומית לא יתעסקו בנושאים אחרים ובכך ישראל פועלת חחופשי לפגוע בשטחי הפלסטינים.

כזכור, ההחלטה מונחת כעת על שולחנו של שר הביטחון, נפתלי בנט, שבסמכותו להורות על  הבנייה במקום. רק לאחרונה ביקר במקום ראש הממשלה נתניהו והודיע שאישר את הנגשת המקום. גם ראש המועצה לביטחון לאומי אישר את ההנגשה וטען שלא צפוי מהומות רבות סביב הפקעת המקום מידי הווקף השולט במקום, אולם היועץ המשפטי לממשלה סרב עד כה לאשר את ההפקעה בטענה שהפלסטינים מהם מפקיעים את המקום לא יוכלו ליהנות מהשטח המופקע .

בארגון בצלמו הגיבו לטענות הרשות: " המאבק הינו בין אזרחי ישראל המעוניינים בהנגשה וחופש פולחן לבין אויבי ישראל מהארץ והעולם. אסור לשר הביטחון נפתלי בנט חלילה להיכנע ללחץ הבינלאומי והפלסטיני. אנחנו בטוחים שכבוד השר יודיע פומבית שהוא יחתום על ההנגשה כבר בימים הקרובים".