"נרות בחלונות": מיזם ארצי של בני עקיבא יזכור את נפגעי פעולות האיבה

מיזם חדש של תנועת הנוער יחל היום, במסגרתו כל חניך שירצה בכך, ילמד את סיפור אחד הנרצחים, ידליק נר לזכרו ויתעד את הרגע ברשת. "מדינת ישראל חייבת להוקיר ולזכור תמיד את טובי בניה ובנותיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 13:42 כט בניסן התשפ

"נרות בחלונות": מיזם ארצי של בני עקיבא יזכור את נפגעי פעולות האיבה
המיזם החדש לזכר הנהרגים, צילום: ללא

המוסד לביטוח לאומי ותנועת בני עקיבא החליטו לפתוח ביוזמה חדשה לזכר נפגעי פעולות האיבה. במסגרת המיזם - "נרות בחלונות" - כל חניך בתנועה שירצה לקחת חלק ילמד על סיפור חייו של נרצח, ובליל יום הזיכרון סמוך לצפירה בשעה 19:55 ידליק נר בחלון ביתו ויעלה פוסט ברשתות החברתיות עם תמונתו וסיפורו האישי.

החל מהיום ועד ליום הזיכרון ילמדו חניכי התנועה על סיפור חייהם של הנרצחים - כאשר כל חניך שייקח חלק בפרויקט ילמד על סיפור חיים אחד של נרצח או נרצחת בפיגועי הטרור. ביום שני בערב, ליל יום הזיכרון בשעה 19:55 ידליק החניך בחלון ביתו נר ויעלה פוסט ברשתות החברתיות תחת ההשטאג "נרות בחלונות" עם תמונתו של הנרצח וסיפור חייו.

מטרת המיזם היא להנציח ולזכור את נפגעי פעולות האיבה ולחבק בימים הקשים האלה את המשפחות השכולות שלא יוכלו השנה לפקוד את קברי חלליהם. במקביל, חברי התנועה ימשיכו בימים הקרובים לעלות לבתי העלמין במסגרת מיזם "נר לנופל" ולהדליק נר על קברי החללים, להציב את דגל ישראל ולקרוא פרקי תהילים לזכרם.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל אמר בתגובה: "מדינת ישראל חייבת להוקיר ולזכור תמיד את טובי בניה ובנותיה שנרצחו בשל היותם יהודים על אדמת ארץ ישראל והיו חלק בלתי נפרד מבניינה. עם ישראל ככלל, ותנועת בני עקיבא בפרט מחבקת ביום הזה את המשפחות השכולות ושולחת חיזוק ותמיכה ככל האפשר. אני גם קורא לכל אזרחי המדינה לקחת חלק במיזם ולהדליק נר בחלון הבית בליל יום הזיכרון לזכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שאנו חבים להם את חיינו בארץ הזו."