המשנה ליועמ"ש: אין בעיה ללמוד נהיגה בכפוף להנחיות

רז נזרי הכריע במחלוקת לגבי חידוש לימודי הנהיגה ומבחני הנהיגה המעשיים, נזרי הכריע וקבע כי "אין מניעה משפטית על קיום שיעורי הנהיגה". סמוטריץ: "אתם יכולים ללמוד וללמד נהיגה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/20 10:21 כח בניסן התשפ

המשנה ליועמ"ש: אין בעיה ללמוד נהיגה בכפוף להנחיות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

בתחילת השבוע אישר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', את החזרת לימודי הנהיגה והמבחנים המעשיים עם הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ושמירה על הגיינה קפדנית. המהלך לא עבר חלק וגרם לבלבול רב לאחר שמשרד הבריאות הוציא הנחיה סותרת לזו שהוציא משרד התחבורה. 

הבוקר (רביעי) נראה כי המחלוקת נפתרה לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי, פרסם את הכרעתו בנושא. במכתב ההכרעה ששלח ליועץ המשפטי של משרד הבריאות, כתב נזרי: "הובאה להכרעתי מחלוקת משפטית ביניכם בשאלת האפשרות לקיום שיעורי נהיגה בעת הזו". בהמשך מכתבו כתב: "לאחר בחינת הדברים, אין בידי לקבל במישור המשפטי, את טענות משרד הבריאות... מהקובץ עולה, כי תקנות שעת חירום הגבלת פעילות, בנוסחן הנוכחי, אינן אוסרות קיום שיעורי נהיגה, ולפיכך אין מניעה משפטית בהתרתם בהתאם לעמדת משרד התחבורה." 

סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סוף לבלבול בעניין לימודי הנהיגה. שמח לבשר שלאחר יומיים של בלבול שנוצר כתוצאה מהנחיה סותרת שהוציא משרד הבריאות ללא תאום, דחה המשנה ליועמ"ש את עמדת משרד הבריאות וקיבל את שלנו. גיבשנו תנאים לשמירה על בריאות המורים והתלמידים ובכפוף להקפדה עליהם אתם יכולים ללמוד וללמד נהיגה. בהצלחה."