סוף הפלונטר הפוליטי: גנץ ונתניהו חתמו על הסכם להקמת ממשלת אחדות

ראש הממשלה ויו"ר הכנסת הגיעו להכרעה במחלוקת בנושא הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, מי שעשוי להיות נציג האופוזיציה הוא צביקה האוזר, שיקבל רוב בעזרת גוש הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 18:24 כו בניסן התשפ

סוף הפלונטר הפוליטי: גנץ ונתניהו חתמו על הסכם להקמת ממשלת אחדות
סיכוי לאחדות? גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

לאחר שהבוקר (ב') המשא ומתן הקואליציוני התפוצץ לאחר שהגיע לטונים צורמים, כחול לבן והליכוד יישרו את ההדורים, וכעת בני גנץובנימין נתניהו חותמים על פרטיו. לפני מספר דקות יצאה הודעה משותפת מטעם שתי המפלגות ש:"ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ ייפגשו בזמן הקרוב".

המחלוקת העיקרית נעה סביב הרכב הועדה למינוי שופטים, כאשר בליכוד ביקשו לקדם הצבעה על שני הנציגים של הכנסת, אחד מהליכוד והשני מכחול לבן, עוד לפני השבעת הממשלה, אולם ההצבעה על החברי הכנסת החברים בועדה היא חשאית וכחול לבן לא נתנו את הסכמתם. 

לאחר דיונים רבים הוחלט כי הנציג של של כחול לבן יהיה הסממן הימני שלה, חבר הכנסת צבי האוזר, אך לא תהיה הצבעה מוקדמת, אלא גוש הימין בתוספת סיעתו החדשה של האוזר, דרך ארץ, תצביע עבורו בוודאות, וכך מובטח שהועדה תשקף את העמדות הימניות. 

כל פי פרטי ההסכם, לגוש לימין יהיו את ועדות הכספים, הכלכלה והקורונה. י"ור הכנסת, תיקי התחבורה, ביטחון פנים, האוצר ועוד שורת תיקים. כחול לבן תקבל 16 תיקים, ביניהם: ביטחון, חוץ לחצי קדנציה, משפטים, עליה וקליטה, תרבות וספורט, כלכלה ורווחה, תקשורת, חקלאות, הנושאים לעניינים אסטרטגיים, תיירות, שיוויון חברתי ותפוצות.

מלבד התיקים, הוחלט גם כי החלת ריבונות תעשה ב-1 ביולי, חוק הלאום יישאר ללא שינוי, השגריר באו״ם יהיה של הליכוד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן