התפוצצה הפגישה בין נתניהו וגנץ, בכחול לבן יקדמו חוקים נגד נתניהו

בני גנץ עזב את מעון ראש הממשלה לאחר שהפגישה ביניהם התפוצצה. סיבת הפיצוץ היא המחלוקת סביב הרכב הוועדה למינוי שופטים. גנץ צפוי להביא לכנסת את החוקים נגד נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 10:05 כו בניסן התשפ

התפוצצה הפגישה בין נתניהו וגנץ, בכחול לבן יקדמו חוקים נגד נתניהו
נתניהו וגנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ התפוצצה, וגנץ עזב את מעון ראש הממשלה לאחר שלא הוסכמו הסכמות. 

על פי דיווח בחדשות 12, סיבת הפיצוץ היא חוסר הסכמות סביב הרכב הוועדה למינוי שופטים. בליכוד דרשו לאשר את הרכב הוועדה עוד לפני הקמת הממשלה.

בהמשך דווח כי גנץ, המכהן כיו"ר הכנסת, צפוי להביא היום (ב') לכנסת את החוקים הפרסונליים נגד ראש הממשלה נתניהו, הח"כים של כחול לבן יסירו את חתימותיהם מהחוקים, כדי לא לסגור את הדלת לליכוד. מנגד, ח"כים ביש עתיד ובמרצ הודיעו כי לא יצטרפו לחקיקה. ח"כ יאיר גולן כתב כי "אם כחול לבן מסירים את חתימתם מחבילת החוקים גם אני מסיר את חתימתי. לא ניתן להם ללכת עם ולהרגיש בלי, לא נעשה בשבילם את כל העבודה רק כדי לסלול את זחילתם לממשלתו של נאשם בשוחד. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לעשות כמוני ולא לשמש גשר לממשלת הבזבוז והשחיתות".

כזכור, מוקדם יותר היום נפגשו נתניהו וגנץ, לאחר לילה נוסף של שיחות בין צוותי המשא ומתן הקואליציוני. גנץ הודיע לפני מספר ימים כי לא יגיע למעון ראש הממשלה אלא אם כן יהיה הסכם לחתימה, ובכחול לבן אמרו כי "בתוך חצי שעה אפשר לסגור הסכם - אם נתניהו רוצה".

בליכוד אמרו בתגובה לפיצוץ השיחות: "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם".