מיזם 'אמץ נופל', לקראת יום הזיכרון בצל הקורונה

באיחוד הלאומי השיקו מיזם בו כל אחד מהנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה יוזכר באמירת אל מלא רחמים ופרק תהילים. השר סמוטריץ': "כולנו רקמה אנושית אחת והציבור הישראלי יתגייס בוודאי בדרך הייחודית הזו, ובשלל מיזמים חברתיים נוספים ברוח התקופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 12:41 כו בניסן התשפ

מיזם 'אמץ נופל', לקראת יום הזיכרון בצל הקורונה
המיזם של האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

לקראת יום הזיכרון והאיסור השנה להגיע לבתי העלמין, החליטו במפלגת האיחוד הלאומי לצאת במיזם אינטרנטי ייחודי "אמץ נופל" ובו יוכל כל אחד ואחת מאזרחי ישראל לדאוג שכל הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה יזכו לאמירת אל מלא רחמים ופרק תהילים.

באתר אינטרנט ייחודי שהקימו ממלאים הגולשים את פרטיהם (שם וטלפון) ומקבלים בחזרה הודעת סמס עם שם אחד נופלים, תאריך נפילתו, מקום מנוחתו והפניה לסיפור חייו באתר יזכור לצד עדכון כי לקראת יום הזיכרון תשלח הודעה נוספת עם קישור לתפילת אל מלא רחמים ופרק תהילים שיתבקשו לומר לזכרו. 

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' אמר: "הימים הנוראים" הבאים עלינו הם ימים של ביחד. מתגייסים כולנו באמירת אל מלא רחמים ויזכור לכבודם ולזכרם של גיבורי ישראל. גבורתם היא נר לרגלינו תמיד, ובייחוד ברגעי משבר.
ימי הקורונה דורשים מאיתנו היערכות שונה ויחודית. כולנו רקמה אנושית אחת והציבור הישראלי יתגייס בוודאי בדרך הייחודית הזו ובשלל מיזמים חברתיים נוספים ברוח התקופה.
הלב בוכה ומתחזק יחד עם המשפחות. תהא נשמתם של גיבורי ישראל צרורה בצרור החיים".

מנכ"ל האיחוד הלאומי יהודה ולד הסביר: "השנה יותר מתמיד יש לנו אחריות לזכור כל נופל במערכה להקמת מדינת ישראל. ביום הזכרון לא נוכל כתמיד לעלות לבתי הקברות ולפקוד את קברי הנופלים אך אנו נתחבר אליהם בלבבות. 
אנחנו נדאג שלא יהיה חלל אחד שלא תאמר עליו תפילת אל מלא רחמים ופרק תהילים. הערבות ההדדית שמתגלה בימי הקורונה רק מחזקת את אותה רעות שהתגלתה בשדה הקרב.
השנה נניף את הדגל ונצדיע לנופלים כל אחד בפתח ביתו אבל כשכולנו יחד בלב".